خبرگزاری بسیج: همزمان با سومین روز از هفته دولت، بوستان طبیعت و حیات وحش باقرشهر با حدود 100 گونه جانوران بومی کشور، به عنوان دومین باغ وحش استان تهران و نخستین حیات وحش جنوب تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۳۳۹۰۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرنگار استان  تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس سعید استاد فرج شهردار باقرشهر گفت: این بوستان در عرصه ۲۰ هزار متر مربع در مدت ۹ ماه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال ساخته شده است.  

وی گفت: این بوستان با تلاش شبانه روزی حوزه عمرانی و خدمات شهری شهرداری باقرشهر ساخته شده و مردم می توانند از این مجموعه لذت ببرند.

استاد فرج گفت: این مجموعه علاوه بر تفریحی بودن و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و خانواده ها زمینه آشنایی آنان با حیات وحش و زیست محیط منطقه را فراهم می کند.

وی اظهار داشت: اسب فلابلا، سگ هاسکی، مارال، گزار، شترمرغ، خرس قهوه ای، شترلاما، قرقاول، انواع طاووس، پلیکان، فلامینگو، اردک، عقاب، شاهین و انواع مرغابی، گوزن زرد، میمون زروس، تمساح، و خوکچه از جمله حیوانات موجود در حیات وحش این بوستان هستند.

 شهردار باقرشهر در ادامه، افزود: طرح های مهمی در باقر شهر در دست اجرا است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.  

استاد فرج طرح کمربندی باقرشهر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال، دی کلینیک تخصصی باقرشهر و ساخت کتابخانه را از جمله طرح های در دست اجرای شهرداری باقرشهر ذکر کرد و گفت: تامین آسایش و رفاه مردم آرمان مدیران و کارکنان شهرداری باقرشهر است.

محسن علیجانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با انتقاد از ناهنجاری های اجتماعی و وضعیت بد حجاب در محیط های عمومی ، تاکید کرد: باید در چنین مجموعه هایی فرهنگ اسلامی تقویت شود و ارزشهای اسلامی پاس داشته شود و احترام خون شهدا را مد نظر داشته باشیم.  

وی گفت: مدیریت شهری علاوه بر تلاش برای ایجاد رفاه و آسایش مردم باید به اصول اسلامی و رعایت ارزشهای ایرانی و اسلامی در ساخت بناها و طرح ها توجه ویژه کند.

وی گفت: شهرداری یکی از نهادهای تاثیرگذار در فعالیت های فرهنگی اجتماعی است و طرح های این نهاد باید با محوریت مسجد و مدرسه برای حفظ شادابی و سلامتی جامعه صرف شود.

 در آیین افتتاح این مجموعه، هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر، سید ناصر موسوی، بخشدار کهریزک، سرهنگ حسینی سرکلانتر انتظامی شهرستان ری، حشمت الله پورمهدوی بخشدار مرکزی ری، خانواده معظم شهدا و فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

 



ارسال نظرات