"جلسه نشست بصیرتی حوزه دانش آموزی در آموزش وپرورش شهرستان قدس برگزار شد"

"جلسه نشست بصیرتی (با موضوع:فضای مجازی)در نماز خانه آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید."
کد خبر: ۸۷۳۳۸۹۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
خبرگزاری بسیج:به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،امروز نشست بصیرتی حوزهای دانش آموزی،باموضوع:فضای مجازی و با سخنرانی آقای نجف زاده ،در نماز خانه آموزش و پرورش شهرستان قدس برگزار گردید.
در ابتدای این نشست آقای نجف زاده سخنران این جلسه به نام گزاری(جهاد کبیر) از جانب مقام معظم رهبری اشاره کردند وگفتند:نام گزاری جهاد کبیر که مقام عظمای ولایت برآن تاکید فرمودند:فرق بسیار با جهاد اصغر و جهاد اکبر دارد.
وی افزود:جهاد اصغر،یک جنگ ویک دفاع نظامی است که برای منافع جامعه اسلامی است،و جهاد اکبر نیز مبارزه با نفس است،اما جهاد کبیر یک معنای عام تری دارد و آن معنا،عدم تبعیت از دشمنان است.
نجف زاده ادامه داد:ما با جهاد کبیر میتوانیم ابزار دست دشمن نشویم و در آن موقعیتی که هستیم،با افکار مد نظر دشمن  حرکت نکنیم.
ایشان اضافه کرد:جهاد کبیر یعنی آنکه،چیزی که از سمت و تفکر دشمن است ما از آن تبعیت نکنیم، چون هم خط ما و هم انقلاب ما روشن و آشکار است و تنها از آن افکار خودمان باید تبعیت کنیم.
سخنران این نشست در این جلسه به اقتصاد مقاومتی پرداختند و تصریح کردند:اقتصاد مقاومتی برابر یا مستاق با صرفه جویی نیست و مانباید یک کلمه عامیانه را برای اقتصاد مقاومتی ییان کنیم.
نجف زاده در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی،به لوازم التحریر دانش آموزان  برای مثال آن اشاره کردند و ادامه دادند؛جامعه از ما فرهنگیان در این بحث(اقتصاد مقاومتی)انتظار بیشتر دارد و ما باید گامهای بسیاری برداریم،ویکی از آن گامها ترویج و ترغیب لوازم التحریر بین دانش آموزان است و طوری نباشد که شما، خودکار ویاقلمی که بدست میگیرید خارجی باشد و افکار دیگر در دانش آموزش ایجاد شود،پس نه تنها دانش آموزان بلکه ماها باید پیش قدم این راه باشیم و از اجناس داخلی چه درخانه و چه در محل کار استفاده کنیم.
وی در ادامه سخنرانی خود به فضای مجازی که بحث اصلی این جلسه بود پرداختند و خاطر نشان کردند:ما در مورد فضای مجازی باید نکات امنیتی را دراین فضا جدی بگیریم،زیرا فضای مجازی گاه میتواند به سود کاربر باشد وگاه به ضرر آن.
ایشان در پایان سخنرانی خود تاکید کردند:استفاده از نرم افزاری مانند تلگرام به امنیت بیشتری نیاز است و ما نباید از کلمه های کلیدی و عکسهای خصوصی در این نرم افزار زیاد استفاده کنیم،وفایلهای عکسی را در آن  به مدت طولانی نگه داریم، چون این نرم افزار با وجود آنکه در انگلیس واقع شده است،پایگاه اصلی آن در اسرائیل است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار