خبرهای داغ:
مدیرعامل فولاد اکسین خبرداد

فولاد اکسین 20 صنعت حساس کشور را از واردات بی‌نیاز کرد

مدیرعامل فولاد اکسین گفت: شرکت فولاد اکسین به عنوان تولیدکننده ورق عریض کشور 20 صنعت حساس کشور را از واردات بی‌نیاز کرد.
کد خبر: ۸۷۳۳۸۷۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، ظهر امروز عزیز‌الله قنواتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات فولاد اکسین برگزار شد با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در مطلع سال جدید اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود کشور مدیران و مسؤولان باید در راستای اقتصاد مقاومتی و شفاف‌سازی در توضیح مسائل موجود حرکت کنند.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات در شرایط تحریم و تاثیر آنها در اجرایی نشدن بسیاری از پروژه‌های عمرانی در استان و کشور گفت: شرایط تحریم در کشور ما شرایط خاصی را رقم زد و پس از آن دشمن با تاخیر فضای اقتصادی را برای ما باز کرد که به لحاظ عرفی به نفع اقتصاد کشور نیست.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ابراز امیدواری کرد: در 6 ماهه دوم سال با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شاهد بهبود صنعت فولاد در عرصه تولید باشیم.

قنواتی با بیان اینکه شرکت فولاد اکسین موفق شد زیان انباشت را از سقف 640 میلیارد تومان به 440 میلیارد تومان کاهش دهد تصریح کرد: این مهم به دلیل اصلاح در ساختار مالی، تامین مواد اولیه و حل مسائل راه‌اندازی واحدهای جدید محقق شد.

وی افزایش نیروی مشغول به کار در شرکت فولاد اکسین  از تعداد 852 نفر به یک‌هزار و 28 را از موفقیت‌های خوب فولاد اکسین عنوان کرد و افزود: در مدت 3 سال متوالی این شرکت موفق شد 176 فرصت شغلی ایجاد کنند.

قنواتی ادامه داد: در مجموع 250 فرصت شغلی ایجاد شده نتیجه راه‌اندازی واحدهای جدید، اصلاح ساختار است.

وی تاکید کرد: یک‌هزار نیروی انسانی که با راه‌اندازی واحدهای جدید به مجموعه شرکت فولاد اکسین اضافه شدند بومی هستند.

قنواتی با اشاره به طرح احداث کارخانه فولادسازی در کنار شرکت فولاد اکسین توضیح داد: در صورت حل مشکل سهام این شرکت تا پایان سال‌جاری این طرح کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: 60 درصد سهام طرح احداث کارخانه فولادسازی مربوط به وزارت رفاه و 40 درصد آن متعلق به گروه ملی است.

قنواتی با پاسخ به اینکه آیا خرید سهام شرکت توسط سرمایه‌گذاران خارج استان سبب جذب نیروی غیر‌بومی در شرکت خواهد شد در پاسخ توضیح داد: به طور حتم استان سرمایه‌گذارانی ندارد که قادر به خرید سهام شرکت فولادسازی باشند و اغلب سرمایه‌گذاران از استان تهران و یا از طرف وزارت اقدام به خرید سهام می‌کنند اما با این وجود به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد نیروی غیربومی در طرح مشغول شود چرا که استان از نیروهای متخصص و مورد نیاز برخوردار است.

وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود گفت: شرکت فولاد اکسین به عنوان تولیدکننده ورق عریض کشور 20 صنعت حساس کشور را از واردات بی‌نیاز کرد.

قنواتی با ابراز تاسف از معضلات پیش آمده در استان و کشور در مورد مساله دامپینگ در اقتصاد وارداتی و منافات بودن این مساله با منویات مقام معظم رهبری بیان کرد: اگر بنا به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل است نباید اجازه بدهیم کالایی که نرخ آن بالاتر از کالای داخلی و کیفیت آن کمتر از کیفیت کالای تولید داخل است وارد کشور شود.

وی ادامه داد: اکنون نوعی از ورق‌های عریض از کشور چین وارد می‌شوند که از کیفیت و استاندار تولیدات فولاد اکسین برخوردار نیست و این عمل برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است.

قنواتی با بیان اینکه همه رکود موجود در کشور ناشی از تحریم نیست و می‌توان آن را رفع کرد گفت: فولاد اکسین چیزی حدود یک‌هزار و 300 میلیارد تومان فروش و چیزی حدود 10 هزار میلیارد تومان خرید داشت.

وی مهیا شدن صادرات مستقیم محصولات فولاد اکسین به اروپا را یکی از شرایط خوب پسا تحریم عنوان کرد و افزود: زمانی‌که آلمانی‌ها متقاضی خرید محصولات ما هستند و به‌دنبال آن اسپانیا و انگلستان درخواست خرید می‌دهند این یعنی تولیدات فولاد اکسین مقبولیت جهانی پیدا کرد است.

وی با پاسخ به اینکه آیا صادرات به اروپا با شرایط خودمان انجام می‌شود یا اروپایی‌ها و اینکه اگر در صادرات به اروپا مجبور به دامپینگ شویم سیاست شرکت فولاد اکسین این سیاست را می‌پذیرد یا خیر؟ تشریح کرد: به طور حتم صادرات با شرایط مورد نظر شرکت فولاد اکسین از لحاظ نرخ و کیفیت صادر می‌شود ضمن اینکه اگر صرفاً صادرات فقط به دلیل حفظ بازار اروپا انجام شود تحت هیچ شرایطی زیر بار این شرایط نخواهم رفت چرا که این عمل به ضرر شرکت و اقتصاد استان و کشور است.

قنواتی با اشاره با آلودگی‌های ناشی از شرکت‌های فولاد گفت: دلیل آن تکنولوژی است که مربوط به 40 سال گذشته است، با وجود این شرکت فولاد اکسین کاندیدای صنایع سبز است که میزان آلایندگی آن زیر استاندار جهانی است.

مدیر عامل فولاد اکسین در پایان گفت: در تلاش هستیم که چنانچه جایی قابل تعویض است و یا نیاز به سرمایه‌گذاری باشد در جهت کاهش آلودگی‌ها انجام دهیم.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها