سرپرست تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان میامی:
سرپرست تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان میامی تعاونی‌ها را بهترین راه ایجاد درآمد و کسب و کار موفق و ارزان دانست و گفت: تعاونی ها به دلیل اهمیت نیروی انسانی و پایین بودن هزینه‌ها بازخورد و نتیجه بهتر و مطلوبتری در آنها حاصل می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۸۵۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در میامی،ابراهیم غربا در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی در محل سالن جلسات فرمانداری میامی ضمن تبریک هفته دولت به اشتغال دربخش دولتی اشاره کرد وگفت: باتوجه به آمار وارقام و نرخ بیکاری ما در شرق استان که بیش از 15 درصد است ونرخ بیکاری استان یک رقمی است که امروز پیدا کردن کار دولتی بسیار سخت شده است.

وی افزد:  امروز در اکثر خانواده ها حداقل یک یا دونفر بیکار وجود دارد که باتوجه به عدم تناسب سازی دانشگاه ها و جوامع تولید وکار این نرخ بیکاری به فارغ التحصیلان رسیده است.

غربا با بیان اینکه امروزدرحالیکه آمار بی سوادی کم شده اما بی سواد بیکار نداریم، تصریح کرد: تمام مراجعه کنندگان به مراکز کاریابی  از فارغ التحصیلان هستند.

مسئول تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان میامی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهور به استان  7هزارو 500 نامه در بحث کار وبیکاری به اداره کل کار ور فاه اجتماعی استان ارجاع داده شد، گفت: از این تعداد حدود 220 نامه از شهرستان میامی بود که با همه ی این افراد بصورت تلفنی، شفاهی و حضوری تماس گرفته شد.

وی یکی دیگر از روش های اشتغال را شرکت های تعاونی نام برد وگفت: این شرکت ها حداقل با 7 نفر عضو تشکیل شده که منجر به کارآفرینی می شود.

غربا افزود: تفاوت اساسی شرکت تعاونی با دیگر شرکت ها در این است که در تعاونی ها نفع جمعی در الویت اول است وهرکس به نسبت عضویت در تعاونی دارای یک رای بوده و ما در این شرکت ها علاوه بر سرمایه اشخاص از فکر وتوانمندی های افراد استفاده می شود.

مسئول تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان میامی مهمترین مزیت بخش تعاون را اشتغال بسیار با هزینه اندک عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها بهترین راه ایجاد درآمد و کسب و کار موفق و ارزان به شمار می‌روند و به دلیل اهمیت نیروی انسانی و پایین بودن هزینه‌ها بازخورد و نتیجه بهتر و مطلوبتری در آنها حاصل می‌شود.

وی  تصریح کرد: دهیاران می توانند با شناسایی هرنوع کالا یا خدمتی در روستا که آن را به سمت وسوی اشتغال برد از آن بهره برداری کرده وتبدیل به پول کنند.

تعداد ماشین آلات تحویلی به دهیاری ها از سال 92 برابرکل ماشین آلات آن ها از بدو تاسیس است

همچنین بخشدار مرکزی در این نشست ضمن تبریک هفته دولت، گفت: برای اولین بار در سال 94 پروژه عمرانی روستایی که اجرای آن در اختیار دهیاران قرار گرفت را مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال یاد کرد.

وی به برخرخی از پروژه های انجام شده در دولت تدبیر وامید در دهیاری های بخش مرکزی اشاره کرد وگفت: تکمیل سه باب ساختمان دهیاری های بخش مرکزی با اعتبار 300 میلیون ریال انجام شده است.

حسینی بااشاره به اینکه اعتبارات واریزی به دهیاری هارا نسبت به سه سال دولت دهم رشد 110 داشته است، یادآورشد: تعداد ماشین آلات تحویلی به دهیاری ها از سال 92 تاکنون برابر تعداد ماشین آلاتی است که از بدو تاسیس دهیاری ها داده شده است.

بخشدار مرکزی میامی افزود: برای اولین بار در کشور قیر یارانه ای در سال 94 به دهیاری ها تحویل داده شد که دهیاران فقط 10 درصد مبلغ آن را پرداخت کردند.

وی اعتبارات واگذاری ناشی از درآمد جرائم رانندگی به دهیاری ها را در سال 92 و 93 را 500 میلیون ریال و سال 94 را 420 میلیون ریال دانست.

حسینی به افتتاح شبکه گازرسانی به روستاهای کلاته های شرقی میامی اشاره کرد وگفت: تا زمانی که کل منطقه کلاته های شرقی کار گاز رسانی آن انجام نشود پروژه ای افتتاح نخواهدشد.

در پایان دهیاران در این نشست مشکلات وپیشنهادات خود را برای ایجادتعاونی ها در روستا مطرح کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها