خبرهای داغ:
آیت الله شبستری در آیین افتتاح طرح های آموزش و پرورش؛
خبرگزاری بسیج: آیت الله محسن مجتهد شبستری در آیین افتتاح طرح های عمرانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با بیان اینکه پیش از انقلاب خبری از علم، ایمان و آموزش و پرورش نبود، گفت: اسم آموزش و پرورش به برکت انقلاب بامسمی شد.
کد خبر: ۸۷۳۳۸۳۲
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله شبستری افزود: اسم این تشکیلات به این خاطر آموزش و پرورش گذاشته شده که آموزش و تربیت دانش آموزان به موازات هم پیش برود.

وی با اشاره به افتتاح 24 نمازخانه در کنار دیگر طرح های آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: این نشان می دهد در کنار آموزش به بحث پرورشی اهمیت داده شده و در راستای هم حرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، رونق نماز در مدارس کشور را عامل پیشرفت علمی خواند و اظهار داشت: از فلسفه های نماز منظم و منضبط شدن است، بنابراین دانش آموزانی که در نمازهای جماعت مدارس شرکت می کنند، از لحاظ درسی نیز پیشرفت خواهند کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان رجائی و باهنر، یادآوری کرد: این شهیدان در نشست های دولتی، وقت نماز، جلسه را به طور رسمی تعطیل می کردند تا نماز خود را اقامه کنند که امیدواریم سیره آن ها برای مسئولان به خصوص مسئولان آموزش و پرورش الگو باشد.

آیت الله شبستری حساسیت آموزش و پرورش را بیشتر از دانشگاه عنوان و تصریح کرد: دانش آموزان در سنی هستند که می توان از لحاظ آموزشی و تربیتی بیشتر روی آن ها تاثیر گذاشت.

امام جمعه تبریز در پایان سخنان خود با توجه به ساخت 50 درصد طرح های عمرانی آموزش و پرورش به دست خیران استان، اظهار داشت: سنت حسنه ساخت مدارس، جزو باقیات صالحات بوده و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، کمک به ساخت و ساز مدارس بسیار ضروری است.


در پایان این آیین، 65 طرح عمرانی، آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با حضور وزیر اقتصادی و دارایی کشور به صورت همزمان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال نظرات