خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: در دولت تدبیر و امید 104 مدرسه مقاوم‌سازی و احداث شد که از این تعداد 45 مدرسه، مربوط به مدارسی است که مقاوم‌سازی شد.
کد خبر: ۸۷۳۳۷۷۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
104 مدرسه در قم مقاوم‌‌سازی و احداث شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام روز چهارشنبه در همایش معاونین آموزشی مدارسی ابتدایی استان قم که در فرهنگسرای جوان برگزار شد گفت: 7 طرح آموزشی ویژه هفته دولت در قم گشایش پیدا می‌کند که این امر موجب می‌شود تا تراکم دانش آموزشی در مدارس مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود سرانه آموزشی در استان وجود داشته است گفت: کلاس‌های درس 40 نفری در استان برپا می‌شد که با افزایش تعداد مدارس و شیفت بندی مدارس توانستیم این تراکم دانش آموزی را مدیریت کنیم.

شیخ الاسلام ادامه داد: مشکل مدرسه در دوره ابتدایی بیش از دوره‌های تحصیلی دیگر بود که با توسعه زیرساخت‌ها مدیریت در این عرصه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه درون آموزش و پرورش نگاه علمی و توانمندسازی باید ارتقا پیدا کند گفت: در این راستا باید با نگاه اصولی و علمی به آموزش مربیان، معلمان و معاونان توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود: جایگاه علمی دانش آموزان در دست معلمان است از این رو هر کسی که مسؤولیتی دارد باید دغدغه‌مندانه وارد عرصه شود و فکر افزایش سطح علمی دانش آموزان باشد.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها به آموزش و پرورش اعتماد دارند گفت: والدین فرزندان خویش را که سرمایه‌های اجتماعی هستند به مدارس می‌سپارند تا مورد تعلیم و تربیت قرار بگیرند، وظیفه معلمان و معاونان است تا با ارتباط دو سویه بتوانند به تربیت این قشر به نحو مطلوب بپردازند.

وی بیان کرد: بدنه آموزش و پرورش باید با درک موقعیت دانش آموز و مشکلات مدرسه بتواند مدیریت صحیح انجام دهد تا مشکلی در آینده ایجاد نشود و دانش آموزانی توانمند را به جامعه تحویل دهد.

شیخ الاسلام به رتبه‌های علمی دانش آموزان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: دانش آموزان قمی رتبه‌های مختلف را در کنکور و سایر جشنواره‌ها کسب کرده‌اند که این امر نشانگر فعالیت خوب کادر آموزشی در استان قم است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود: امسال شاهد کسب رتبه تک رقمی در رشته علوم انسانی بودیم که این اتفاق افتخاری برای استان قم است از این رو باید به آموزش دانش آموزان در مقاطع ابتدایی توجه بیشتری شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها