در شهرکرد برگزار شد؛

همایش تبیین نقش اصناف در توسعه فرهنگ اسلامی

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در همایش گرامیداشت روز قشر بسیج اصناف گفت:‌ اقتصاد برکتی، اقتصاد ما مسلمانهاست.
کد خبر: ۸۷۳۳۷۶۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ امروز، همزمان با چهارم شهریور، سالروز شهدات حاج مهدی عراقی و روز بسیج اصناف، همایش تبیین نقش اصناف در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی با حضور بیش از یکصد نفر از اصناف و بازاریان بسیجی در سالن جلسات اتاق اصناف شهرکرد برگزار شد.

دکتر احمدرضا بسیج در این همایش، پیرامون نقش اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و وظایف این قشر در اجرای احکام اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری، هدف خلقت انسان را عبادت خداوند عنوان کرد و گفت: عبادت انسان، تبعیت از فرمان خدا بر اساس همان روشی است که خداوند می پسندد.

دکتر احمدرضا بسیج، افزود: انجام کارها علاوه بر اینکه باید با نیت برای رضا خدا باشد، بایستی طبق شیوه و روشی که خدا دوست دارد انجام بگیرد، یعنی ظرف و مظروف باید طیب و پاک باشند؛ در غیر اینصورت عبادت محسوب نمی شود.

وی، اظهار کرد: همه انسانهای وقتی به دنیا می آیند قوز دارند و باید در حمام دنیا، این قوز را برداریم؛ هرچند برخی در دنیا علاوه بر اینکه قوز را برنمی دارند؛ بلکه قوز بالای قوزشان اضافه می کنند.

این استاد دانشگاه، پیرامون کسب حلال بازاریان، گفت: شغل باید حلال،‌درآمدش حلال، نگهداشتش نیز حلال باشد.

دکتر بسیج، نگهداشت درآمد به صورت حلال را منوط به پرداخت خمس و زکات دانست و تأکید کرد: دستور دین پرداخت وجوه شرعی است و اگر می بینیم امروز در جامعه ما مشکلاتی هست، طبق آیات قرآن به خاطر بی توجهی به آیات قرآن و احکام پرداخت خمس و زکات مازاد درآمد است.

وی، تصرف در وجوه شرعی را از ربا و دزدی و ... بدتر دانست و آن را برابر حرامخوری خواند و گفت: طبق حدیث، با بی توجهی به پرداخت خمس و زکات درآمد از مازاد مخارج سالیانه انسان ، که نگهداشت آن حرام است، حرام خوری صورت می گیرد.

دکتر بسیج، مصرف حرام را از دیگر علت های بروز مشکلات در جامعه دانست و افزود: اسراف، افراط، تکاثر و تبذیر، چهار علت ایجاد مشکل در مرحله مصرف درآمد در زندگی محسوب می شود.

این مقام مسئول، اقتصاد برکتی و اقتصاد سود محور را دو نوع اقتصاد رایج دنیای امروزی برشمرد و تأکید کرد: اقتصاد برکتی، اقتصاد ما مسلمانهاست؛ اما اقتصاد ما نیز همانند سودمحوری غیرمسلمانان شده است.

دکتر بسیج، با اشاره به نقش لقمه حلال در تولید نسل طیب و پاک، خاطرنشان کرد: شما انسان طالب کمال هستید و می خواهید خانواده خود را به کمال وسعادت برسانید؛ روز قیامت اولین کسانی که از ما مطالبه می کنند، زن و بچه خودماست؛لذا باید درتهیه روزی حلال برای آنان تلاش کنیم.

دکتر بسیج، افزود : امام علی (علیه السلام) به فرزندشان امام حسن (علیه السلام) وصیت نمودند، که: " فرزندم! روزی هر کس را خدا تعیین کرده است و شما از دو طریق می توانید زیادش کنید، یا از خدا بخواه که خدایا روزی من را زیاد کن و آن وقت از طریق پاکی و تقوا از راهی که فکرش را هم نمی کنی خداوند بیشترش می کند.، یا از طریق تقلب و کلاه گذاشتن سر مردم، که نتیجه دنیوی آن یکی است؛ ولی نتیجه اخروی این دو یکی نیست."

تجلیل از خانواده شهید احمد قاسمی کرانی، شهید مدافع حرم، تقدیر از اصناف و بازاریان فعال بسیجی از دیگر بخش های این همایش بود.

ارسال نظرات