معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا کنون 16 هزار واحد در سامانه مخصوص واحدهای صنعتی بررسی شده‌ و سه هزار و 800 واحد نیز موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۳۳۷۵۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ محسن صالحی‌نیا، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تسهیل و رونق تولید، استفاده حداکثری از واحدهای تولیدی و برگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی تصریح کرد: تا کنون 16 هزار واحد در سامانه مخصوص واحدهای صنعتی بررسی شده‌ و سه هزار و 800 واحد نیز موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

صالحی‌نیا گفت: رشد اقتصادی پنج درصدی در سال جاری توسط دولت تعیین شده است که رشد هشت درصدی صنعت، معدن و تجارت می‌تواند به دستیابی به این میزان کمک کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: حدود دو هزار واحد با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد جهت ارائه تسهیلات برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: میزان جذب تسهیلات صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته 31 درصد و در چهار ماهه ابتدایی سال جاری 30 درصد است که تا پایان سال می‌تواند به 37 درصد برسد.

صالحی‌نیا اظهار کرد: واحدهای کوچک بیش از 95 درصد از واحدهای تولیدی کشور را تشکیل می‌دهند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صاردات باید جدی‌تر گرفته شود، تصریح کرد: در سال جاری صادرات 60 میلیارد دلاری محصولات صنعتی و معدنی در تمام صنایع به تفکیک پیش‌بینی شده است.

وی گفت: استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی، نقدینگی و ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی عوامل موثر در جهت توسعه تولید هستند.

صالحی‌نیا افزود: استفاده از نیروهای متخصص آموزش‌ دیده و کاربلد کشور در کنار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند موجب توسعه صنعت شوند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: توسعه صنعت در چهارمحال و بختیاری متناسب با کشور است.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی نمی‌تواند صنعت پیشروی کشور باشد، اظهار کرد: شرکت نساجی حجاب شهرکرد دارای اهمیت زیادی در کشور است.

صالحی‌نیا تصریح کرد: فولاد یک میلیون تنی سفیددشت از ابعاد مختلف تولیدی و اشتغال‌زایی دارای اهمیت زیادی برای چهارمحال و بختیاری است

ارسال نظرات