رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران اعلام کرد:
رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران با اشاره به اینکه بین 17 تا 19 درصد تولید داخل کشور در بخش اصناف صورت می‌گیرد، افزود: بیش از شش میلیون نفر اشتغال در اصناف کشور ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۷۳۳۷۴۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ یدالله صادقی در سفر به شهرکرد در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فناوران دو شهرکرد، با اشاره به اینکه اصناف از نظر اقتصاد مردمی نقش مهمی در کشور ایفا می‌کنند، اظهار کرد: بیش از سه میلیون واحد صنفی که حداقل 600 هزار واحد از آن‌ها تولیدی و مابقی در چرخه توزیع و ارائه خدمات فنی هستند، فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بین 17 تا 19 درصد تولید داخل کشور در بخش اصناف صورت می‌گیرد، افزود: بیش از شش میلیون نفر اشتغال در اصناف کشور ایجاد شده است.

صادقی با بیان اینکه اصناف پتانسیل بالایی در تولید دارند، تصریح کرد: این نقش آفرینی با کمترین اتکاء به بودجه‌های دولتی، زیرساخت‌ها و حمایت‌هاست و به عنوان مظهر اقتصادمردمی شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اصناف در شرایط مناسب اقتصادی و همچنین شرایط رکود در خدمت اقتصاد کشور بوده‌اند، گفت: در دولت یازدهم اگر به ازای هر واحد صنفی یک نفر مشغول به کار باشد، ضریب اشتغال در حدود 650 هزار است.

صادقی افزود: پروژه مجتمع فناوران دو شهرکرد علاوه بر زیباسازی شهر، در ایجاد اشتغال و بهبود خدمات تولیدی و فنی موثر است.

وی با بیان اینکه شهرستان شهرکرد در زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی سابقه زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند شهرک در دست ساخت است تا صنوف به خارج از محدوده شهر منتقل شوند.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران ساماندهی صنوف و انتقال صنوف آلاینده از سطح شهرها به شهرک‌های صنعتی را از سیاست های اصناف کشور دانست

ارسال نظرات