مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: جنگل روستای داروکان نیکشهر در جنوب این استان صبح امروز آتش گرفت و دستگاه های مجموعه مدیریت بحران برای خاموش کردن آن به منطقه اعزام شدند
کد خبر: ۸۷۳۳۷۱۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
عبدالباسط پاکزاد در گفت و گو با خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: قرار گرفتن این جنگل در ارتفاعات و مناطق سخت گذر باعث شده اطلاعات چندانی از گستردگی آتش سوزی در اختیار نباشد اما بر اساس گزارش اولیه نیروهای امدادی حجم آن خفیف است.
وی در باره علت این حادثه گفت: به نظر می رسد عوامل انسانی و خاموش نکردن هیزم پخت و پز توسط گردشگران منطقه باعث بروز آتش و انتشار آن به سایر مناطق شده باشد و باید منتظر بررسی بیشتر کارشناسان حاضر در منطقه بود.
وی افزود: دستگاه های مجموعه مدیریت بحران سیستان و بلوچستان برای خاموش کردن شعله های آتش سوزی به منطقه اعزام شده اند و از شهرستان های اطراف نیز برای مهار آتش سوزی کمک خواسته شده است.
نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به کنارک و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
ارسال نظرات