مجری طرح قرآنی حوزه المهدی شهرستان گناوه -استان بوشهر:
جلسات با محوریت قرائت قرآن، احکام، بیان سبک زندگی و حفظ قرآن در پایگاه موسوی حوزه المهدی شهرستان گناوه برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۶۲۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج،جلسات با محوریت قرائت قرآن، احکام، بیان سبک زندگی و حفظ قرآن در پایگاه موسوی حوزه المهدی شهرستان گناوه برگزار می شود .

علیرضا نوبخت فرمانده پایگاه موسوی درباره این جلسات گفت: در اوائل سال 94 با همکاری مسئول صالحین حوزه المهدی، ملک زاده این طرح شروع شد.

وی افزود: مجری این طرح سید مجتبی موسوی یکی از سرگروه های کوشا و پرتوان پایگاه است، هر دوهفته یک باردر منزل یکی از اهالی محله و اعضای حلقات صالحین پایگاه برگزار می شودو معمولا با حضور قاریان مطرح شهرستان و استانی و قاریان محله صورت می گیرد.

علیرضا نوبخت درباره اهداف این طرح گفت: هدف اصلی ما دوستی و انس بیشتربا قرآن و جذب اقشار مختلف محله جهت ارتباط بیشتر با قرآن ترویج حفظ قرآن و صوت و لحن بین اعضای حلقات صالحین و اهالی محله کشف استعداد های قرآنی در سطح محله ، معرفی قاریان نونهال نوجوان جوان و....آشنایی با احادیث روایات و احکام مرتبط با قرآن ترویج تلاوت روزانه قرآن بین خانواده ها است.

وی در ادامه افزود: این برنامه علاوه بر تلاوت مجلسی برنامه های دیگری همچون بیان داستان هایی از قرآن همراه با مسابقه قرآنی و اهدای جوایز بین حاظرین درجلسه است .

علیرضا نوبخت نتایج برگزاری این محافل را اینگونه بیان کرد وگفت: در مدت زمان برگزاری این برنامه نتایجی از قبیل کشف و شناسایی استعداد های موجود در محله ، جذب نونهالان ونوجوانان به کلاس های دارالقرآن، افزایش تلاوت های روزانه خانواده ها به ارمغان داشته است.

فرمانده پایگاه موسوی ضمن بیان مشکلات برگزاری این طرح عنوان کرد: ازابتدای این برنامه تا کنون با مشکلاتی چون کمبود سیستم صوتی کمبود قرآن برای تمامی اعضای حاظردر مراسم مشکل ایاب و ذهاب قاریان شهرستانی و استانی ، مشکل مالی اجرای مراسم وتهیه جوایز و هدایای قاریان مطرح شهرستان و استانی وجود داشته است که به برکت قرآن باوجود تمام این مشکلات همچنان جلسات برقرار است .


انتهای پیام/گ

 

 

ارسال نظرات