نمایند ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خواستار تشکیل کارگروهی از نمایندگان ادارات اوقاف و امور خیریه ، تبلیغات اسلامی ، ارشاد اسلامی ، سپاه پاسداران بمنظور رفع مشکلات بین متولیان امور مساجد شد.
کد خبر: ۸۷۳۳۶۱۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج،آیت الله محسن مجتهد شبستری درمراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد که در حسینیه اعظم حضرت امام خمینی(ره) ستاد سپاه عاشورا برگزار شد ، ضمن اشاره به روز جهانی مسجد(۳۱مرداد)، گفت: در این روز صهیونیست ها مسجد الاقصی(نخستین قبله مسلمانان) را آتش زدند تا بتوانند با مسلمانان مقابله کنند.

آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: در صدر اسلام مسجد محوری مسئله اساسی بود وتنها مکانی برای عبادت نبود بلکه ارائه آموزش های لازم به مسلمانان در مساجد واقدام و عمل در آنجا آغاز می شد.

وی بیان کرد: کارکرد اجتماعی مساجد، کنار هم بودن اغنیا وفقرا در یک صف نماز و اعلام اخبار مهم و انتصاب کارگزاران از کارکرد سیاسی مسجد درصدر اسلام بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تا حد زیادی در جنگ تحمیلی کارهای انجامشده در مسجد برگرفته از کارکرد نظامی مساجد در صدر اسلام است و در اغلب مساجد خانمها در مساجد تدارکات را تهیه می کردند و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مبدا راهپیمایی ها از مساجد بوده است.

وی اظهارداشت: مساجد مراکز استکبارستیزی و بیدارکننده مردم و کانون تفکر اسلامی و خواستگاه مسائل انقلابی و اجتماعی است و به این علت دشمندرصدد دور کردن جوانان از مساجد است.

عضو خبرگان رهبری گفت: وظیفه ما احیای همان سنتهاست چراکه دشمنی، دشمن با تفکرات انقلابی و اسلامی بیشتر شده است و اکنون با استفاده از جنگنرم نسل جوان را به طرف غرب و اشرافی گرایی و ابتذال و مسیری که با اسلام نابناسازگاری دارد، می کشد.

وی با اظهار ناراحتی از بعضی اختلاف ها میان هیئت امنا وامام جماعت یادآور شد: باید به جای اختلاف ها با همبستگی و انجام کارهای فرهنگی متناسب با زمان برای جذب بیشتر جوانان تلاش کرد.

حضرت آیت الله مجتهدشبستری ضمن تقدیر و تشکر از متولیان این مراسم بر تشکیل کارگروه هایی از ادارات و نهاد های مرتبط با امور مساجد تاکید کردند  

نمایند ولی فقیه در استان خواستار تشکیل و برگزاری جلسات کارگروهی از نمایندگان ادارات اوقاف و امور خیریه ، تبلیغات اسلامی ، ارشاد اسلامی ، سپاه پاسداران و نماینده ایشان در این کارگروه شدن که هر دو ماه یکبار بمنظور رفع مشکلات بین متولیان امور مساجد در استان و تاکید ایشان بر ادامه این جلسات شدند. 

 امام جمعه محبوب تبریز همچنین به ادامه روند گزینش برترین ها در طول سال و معرفی آنان به مردم و ارائه گزارش آن توسط مسئول مساجد و محلات استان بصورت مرتب به ایشان را خواستار شدند.

در آخر این مراسم از برترین های مساجد استان وبرترین های مساجد کلانشهر تبریز با لوح تقدیر و هدیه تجلیل بعمل آمد.

تصاویر کامل خبر در ادامه ...

انتهای پیام/گ

 

 

ارسال نظرات