شهردار مشهد با بیان اینکه آنچه از مشهد استنباط می‌کنیم، آن است که مشهد ارض مقدس است، گفت : مقدس بودن این شهر با گوشت و پوست و استخوان همه ما شیعیان عجین شده و باید حرمت نگه داشت.
کد خبر: ۸۷۳۳۵۵۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج، سید صولت مرتضوی با بیان این مطلب در آیین بهره‌برداری از بولوار شهدای ارتش و فاز 3 بولوار نماز که در آستانه هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه را به استخدام شهروندان درآوردیم و از مجموعه 220 هکتاری، 56 درصدش فضاهای عمومی است. این پروژه، هدیه ارتش و آستان قدس رضوی نه تنها به مشهدی‌ها، که به کل ملت ایران است چون تنها مشهد متعلق به این شهروندان مشهدی نیست.

وی با بیان اینکه آنچه از مشهد استنباط می‌کنیم، آن است که مشهد ارض مقدس است، افزود: به همین دلیل است که کام نسل‌ها و فرزندانمان با این تربت برداشته می‌شود. مقدس بودن این شهر با گوشت و پوست و استخوان همه ما شیعیان عجین شده و باید حرمت نگه داشت.

شهردار مشهد عنوان کرد: در برخی فضاهای مجازی می‌بینیم شیاطین خارجی و در داخل دنبال پاک کردن چهره خبیث این نا اهلان هستند. طیفی که هزاران نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند.آتش مسلسلشان همواره قبل و بعد انقلاب گشوده بود حال برخی عناصر سست مسلک دنبال پاک‌سازی این چهره‌اند. 

مرتضوی با اشاره به اینکه برخی بزرگان به مشهد حساسیت دارند، افزود: این امر به واسطه این ارض مقدس است. مشهد با سایر اماکن متفاوت است. ظرفی است که باید هر که وارد این شهر شد، جان بگیرد. مشهد پایگاه مهدویت است و هرچه در این راستا تلاش کنیم، کم است.

وی وظیفه شهرداری را آراستگی سیما و منظر شهر دانست و گفت: قطعا دیگران نیز وظایفی دارند که با بخشی نگری نمی‌توانند به امورات برسند و باید با همکاری شهر را متناسب و در شان ساخت.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه امروز بعد از سه سال برنامه‌ها به کارنامه تبدیل شده، عنوان کرد: کارنامه‌ای که مصور و قابل رویت و البته قابل نقد است؛ 1700 پروژه در دست کار است و هر روز به بهره‌برداری می‌رسد. فضای سبز به رغم کمبودها قابل توجه است. حمل و نقل، کاهش تصادفات، خسارات جرحی، توسعه معابر، بهبود عبور و مرورو... نیز مورد توجه قرار دارد.

مرتضوی خاطر نشان کرد: امروز در پادگان‌ها هم از حدود و ثقور جوانان ما حفاظت می‌شود هم از مرزهای ما نگهداری می‌گردد. امروز دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ایران را به بهشت تبدیل کرده‌اند. 

وی با اشاره به نگاه مثبت تولیت آستان قدس رضوی، گفت: مدیری که تمام سطوح مدیریتی خوش درخشید. نگاه مستضعف نوازی و تفسیری که از موقوفات دارد، کمک بزرگی به زائر و مجاور کرده است. 

شهردار مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هفته دولت اشاره کرد و ادامه داد: شهریور مزین به نام شهدای والامقام رجایی و باهنر شده و دولت‌ها این افتخار را دارند که این روزها را به نام هفته دولت نام‌گذاری کنند. 

مرتضوی ادامه داد: آنان گرچه دوره فعالیتشان کم بود اما تاریخ ساز و ماندگار بود. این امر علت در بینشانی و بی‌ادعای آنان دارد. دولت رجایی دولت مکتبی بود چراکه امام (ره)فرمودند تمام مکتب ما مقصد ماست.

وی تصریح کرد: آنچه در جان‌ها اثرگذار بود نام زیبای دولت مکتبی بود. مهم‌ترین فلسفه دین بسترسازی برای رسیدن انسان به خدا و عبادتش است. هر کاری که قلب انسان را صیقل دهد تا عبد را پیوندی بین عبد و معبود برقرار کند، از پارامترهای مکتبی بودن دولت است. 

وی اضافه کرد: درود خدا بر دولت مکتبی که شیره جانشان را صرف اسلام کردند و به دست منافقان دین به دنیا فروش به شهادت رسیدند. 
منبع: شهر فردا
ارسال نظرات