رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت:

کتابخانه پردیس شرقی دانشگاه سیستان و بلوچستان ساخته می شود

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: کتابخانه پردیس شرقی و مجتمع آزمایشگاهی تحقیقاتی دانشگاه با مشارکت خیرین ساخته می شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۵۲۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان :علیرضا بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان امروز(3 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: هفته دولت نه تنها پیوند دهنده تحکیم ملت و دولت بوده بلکه بهانه ای برای انعكاس خدمات دولت است.
 وی افزود:دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه مرجع در سالهای اخیر به خوبی نقش خودش را ایفا کرده است.
 رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: دانشگاه ها در گذشته نقش تربیت نیروی انسانی را داشتند اما اكنون مسئولیت اجتماعی دارند.
 بندانی تصریح کرد: امروزه دانشگاه ها پاسخگوی نیازهای جامعه بوده و هستند و تمام تلاش خود  را نیروهای این ارگان به کار می گیرند تا ارتباط بین دانشگاه و جامعه را تقویت کنند.
 وی افزود: این نباشد که دانشگاه فقط به پرورش و آموزش مشغول باشد بلکه باید دانشگاه ماموریت اصلی خودش را که حل مشکلات مردم به منصه ظهور برساند.
 رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: نسل سوم دانشگاه ها، دانشگاه های کارآفرین هستند که به دانشجو به عنوان سرمایه جامعه علم یاد می دهند تا دانشجو که وارد دانشگاه می شود نه تنها برای خودش شغل ایجاد کند بلکه زمینه اشتغال دیگران را فراهم کند.
 بندانی یادآور شد: دانشگاه ها می خواهند نیروی انسانی را که وارد دانشگاه می شود توانمند و خودباوری در نسل جوان جریان سازی کند.
 وی افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان نیازهای اصلی جامعه را احصال کرده و پژوهش و فناوری در حل مشکلات جامعه را در اولویت قرار داده است.
 این مقام مسئول تاکید کرد: انرژی های نو،خشکسالی، گرد و غبار، گیاهان دارویی، بازرگانی، تجارت، اقتصاد دریا و معادن از اولویت های دانشگاه است که از آنان به عنوان مشکلات پیرامون استان یاد می شود و دانشگاه سیستان و بلوچستان به دنبال راهکاری برای رفع مشکلات است.
بندانی از راه اندازی مرکز دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در تابستان بزرگترین پروژه تعمیرات و بازسازی خوابگاه را داشتیم که هم اکنون این طرح در حال انجام است.
 وی افزود: کتابخانه پردیس شرقی دانشگاه در مساحت 5 هزار متر مربع با مشارکت بنیاد قلم چی ساخته می شود.        
 رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان داشت: همچنین مجتمع آزمایشگاهی تحقیقاتی دانشگاه با مشارکت دکتر حافظی خیر مدرسه ساز ساخته می شود.
 بندانی به تحت پوشش قرار گرفتن تمامی خوابگاه های دانشگاه و نیز محوطه بیرون آن به اینترنت نوید داد، گفت: ظرفیت پهنای باند دانشگاه به 600 مگابیت در ثانیه رسیده است.
 وی افزود: رتبه دانشگاه در طول یک و نیم سال گذشته 20 رتبه ارتقا پیدا کرده و از رتبه 40 به رتبه 20 رسیده و جزء 20 دانشگاه برتر کشور است
ارسال نظرات