فرمانده کل سپاه پاسداران جعفری یکی از اهداف والای انقلاب را عدالت دانست و گفت: همه ما باید برای تحقق آن تلاش کنیم چراکه با الگو گیری از غرب نمی شود آن را اجرایی کرد.
کد خبر: ۸۷۳۳۵۰۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری امروز در همایش نخبگان بسیجی همدان اظهار داشت: وجه مشترک تمام بسیجیان و پاسداران و افراد انقلابی کوشش در راستای حفظ و تعالی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه این امر برای مسئولین سپاه و بسیجیان یک مسئولیت و وظیفه سنگین است، افزود: باید از خداوند، امام(ره) و شهدای کمک بخواهیم و در راستای اهداف شهدا که همان اهداف انقلاب اسلامی است و بسیاری از آن بر زمین مانده است، تلاش کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه به جز نیروهای انقلابی و پاسداران و بسیجیان و روحانیت معظم هیچ‌کس نیست که به فکر تحقق اهداف بر جا مانده انقلاب اسلامی ایران باشد، گفت: بسیجی دامنه‌ای به وسعت کل ایران را می‌طلبد و وظیفه پاسداران و بسیجیان با توجه به وظیفه‌ای که دارند در این زمینه سنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون تاریخ سه دوره حکومت اسلامی ناب را تجربه کرده است، بیان داشت: این دوره‌ها شامل 10 سال حکومت پیامبر(ص) و 5 سال حکومت امام علی(ع) و به همت و کوشش امام(ره) و شهدا 37 سال حکومت اسلامی ایران است.

جعفری خاطرنشان کرد: حکومت و انقلاب اسلامی ایران در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و همچنان توفنده و پویا و با عظمت به جلو می‌رود و تنها تفاوت حکومت اسلامی ما با حکومت پیامبر(ص) و امام علی(ع) حاکم معصوم آن است که امروز به دست فرزند خلفشان است.

وی با بیان اینکه پاسداران و بسیجیان باید وظیفه خود را بشناسند، ابراز داشت: باید بدانیم که مسئولیت بزرگی برعهده داریم و خداوند به ما لطف کرده و لقب بسیجی و پاسدار را به ما داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: در راستای پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی ایران نباید لحظه‌ای از پای بنشینیم چراکه انقلاب اسلامی ایران مدیون تلاش‌ها و جوشش‌های درونی افراد است که برگرفته از ایمان و اعتقاد و مبانی اسلامی است.

* امروز ایران از یک امنیت پایدار و مقتدرانه در جهان برخوردار است

وی بیان کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اکثریت مردم آن و مسسئولین کشوری از انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌کنند و این مایه افتخار است.

جعفری با بیان اینکه باید با کوشش نیروهای نخبه و انقلابی کشور اسلامی ایران را در طی مراحل باقی مانده انقلاب اسلامی حمایت و هدایت کنیم، افزود: امام خامنه‌ای(مدظله العالی) فرمودند انقلاب 5 مرحله دارد که ما همچنان در مرحله سوم در جا می‌زنیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در بعد خارجی با شعار استکبارستیزی به خوبی پیش رفته و پیش خواهد رفت و پرچم آن برافراشته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه همگی باید بدانیم که پیشبرد اهداف انقلاب سخت است، اظهار داشت: در بعد امنیتی، دفاعی و نظامی انقلاب اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است و امروز ایران از یک امنیت پایدار و مقتدرانه در جهان برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با محوریت عمل به شعار استکبارستیزی با پویایی در حال جذب و اثرگذاری بر دل‌های محرومان و مستضعفان جهان است.

جعفری با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم آورده است که هرکس دین مرا نصرت کند او را نصرت خواهم کرد، گفت: بسیاری از برکاتی که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد آن هستیم به خاطر این است که انقلاب ما دین را نصرت می‌کند.

وی با تأکید بر حفظ آمادگی دفاعی آن را مقدس و لازم دانست و افزود: ما باید به ابعاد دیگر نیز وارد شویم و با یاری نخبگان از کار‌هایی که در آنها عقب افتاده‌ایم، غفلت نکنیم و وارد ابعاد ایجابی هم بشویم.

* ویژگی اصلی انقلاب اسلامی تبدیل تهدیدهای خارجی به فرصت

فرمانده کل سپاه پاسداران ابراز داشت: امروز باید به دنبال معرفی اسلام و انقلاب به جهان باشیم و این مهم باید از داخل شروع شود.

وی با بیان اینکه مرحله پنجم انقلاب ایجاد تمدن بزرگ اسلامی در جهان است، گفت: مرحله سوم و چهارم انقلاب اسلامی ایران مربوط به داخل کشور و اسلامی شدن تمام دستگاه‌های نظام و جامعه ایران است و ارائه یک الگو از جامعه‌ای امن بر اساس ایمان و باورهای جامعه که ایمان و مجاهدت در آن موج می‌زند.

جعفری یادآور شد: در بعد امنیتی ایران اسلامی در میان منطقه‌ای که به شدت ناامن است، الگو شده و با وجود این همه توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران امروز اگر بخواهند در دنیا از امنیت مثال بزنند باید ایران را که یک جزیره ثبات و امن است معرفی کنند.

وی ادامه داد: با وجود برخی مسئولین که این اهداف و مسیر را قبول ندارند و سنگ‌اندازی می‌کنند کار و رسالت ما بسیار سخت خواهد شد و باید برای الگو کردن انقلاب اسلامی ایران تلاش و مجاهدت کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر مدیریت جهادی، ویژگی اقدام جهادی را در نظر گرفتن رضای خدا و سخت‌کوشی دانست و گفت: در کارهای فرهنگی و اقتصادی مخالف‌های داخلی داریم و مشکل انقلاب اسلامی ایران وجود دیدگاه مخالف اهداف انقلاب است.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مخالف و اینکه یک تفکر می‌تواند مقابل تفکر رهبری که برگرفته از اسلام ناب محمدی بوده و در آن ترسیم خطوط برای حرکت جامعه بر اساس مبانی دینی انقلابی است، باشد، عنوان کرد: سختی کار ما این است که بدانیم در داخل چه افرادی مخالف راه انقلاب هستند و با بصیرت و ایمان به ولایت و التزام به ولی فقیه در راستای الگوسازی انقلاب تلاش کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه ما باید به دنبال جواب این سوال باشیم که چه کسانی مخالف اهداف انقلاب هستند؟ افزود: ویژگی اصلی انقلاب اسلامی ایران این است که تهدیدهای خارجی را به فرصت در داخل تبدیل می‌کند.

* انقلاب‌ها همیشه از داخل ضربه می‌خورند

به گفته وی انقلاب‌ها همیشه از داخل ضربه می‌خورند و این مهم را دشمن بسیار خوب می‌داند بنابراین همه ما باید هوشیار باشیم چراکه وجه مشترک تمام ما حفظ و به تعالی رساندن انقلاب اسلامی ایران است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ولی‌فقیه ما حفظ غیر محافظه کاری را در انقلاب از ما می‌خواهد، گفت: انتظار امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) از ما این است که از زنده بودن و حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی ایران دفاع کنیم.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم موانع سر راه انقلاب را برداریم و باعث حرکت زنده و رو به جلوی انقلاب اسلامی ایران شویم و همه باید بدانیم که گیر انقلاب اسلامی ایران امروز کجا است و آن را رفع کنیم.

جعفری یکی از اهداف والای انقلاب را عدالت دانست و افزود: همه ما باید برای تحقق آن تلاش کنیم چرا که با الگو گیری از غرب نمی شود آن را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه طبیعی است که با وجود تفکر خطرناک در جامعه که در راه انقلاب مانع ایجاد می‌کند نتوانیم فقر را در کشور ریشه‌کن کنیم، تصریح کرد: ما باید به همه نشان دهیم که انقلاب و کار انقلابی یعنی چه و این کار به موازات تقوایی بر مبنای دینی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بسیجیان و پاسداران و روحانیت باید با نگاه به جوشش‌هایی که از داخل است، وابسته به نقشی که دارند انقلابی کار کنند و کار خود را به خوبی و درستی انجام دهند.

وی تصریح کرد: حرکت انقلابی و خودجوش که از ایمان و معنویت سرچشمه گرفته است باید در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد چراکه دشمن در این زمینه‌ها وارد شده و باید با آن مقابله کنیم.

* تفکر اینکه در ایران دو جناح موافق و مخالف وجود دارد بسیار غلط است

جعفری ابراز داشت: ما باید با همه توان در راستای الگو شدن انقلاب اسلامی تلاش کنیم چراکه دشمن با تمام توان برای مبارزه با اهداف انقلاب اسلامی بسیج شده و ما باید با دقت و کار انقلابی و جهادی توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

وی اظهار کرد: دشمن بعد از جنگ که فهمید انقلاب اسلامی جنگ و نبرد را به فرصت تبدیل می کند شروع به جنگ فرهنگی با ابزار و خود باخته‌های داخلی کرد.

وی با بیان اینکه همه ما تکلیف سیاسی داریم، عنوان کرد: این امر با جناحی کار کردن فرق دارد، تفکر اینکه در ایران دو جناح موافق و مخالف وجود دارد بسیار غلط بوده است.

جعفری با تأکید بر اینکه ما باید به دنبال تحقق مردم سالاری دینی واقعی و اصالت پیدا کردن جریان‌های دینی باشیم، اضافه کرد: این کار را به جز سپاه و بسیج و روحانیت معظم کسی نمی تواند انجام دهد.

وی تأکید کرد: جهاد، فقط جهاد با دشمن در جبهه و جنگ نیست چرا که این جهاد اصغر است و ما باید به دنبال جهاد اکبر باشیم و جهاد کبیر اطاعت نکردن و همراه نشدن با افکاری است که رشد و تعالی را در وابستگی به غرب می‌دانند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به دغدغه‌‌های رهبری ابراز داشت: در انقلاب اسلامی هیچ کاری بدون مردم تحقق نمی‌یابد همان گونه که در دوران دفاع مقدس و فتنه 88 شاهد حضور و اثرگذاری مردم بودیم.

وی با تأکید بر بسیج عمومی عنوان کرد: باید توانمندی مردم را در راستای نیازهای انقلاب بسیج کنیم تا با حرکت‌های خودجوش مردمی نهضتی فراگیر در جامعه شکل‌ گیرد و اهداف انقلاب اسلامی تحقق یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات