نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: متأسفانه طرز تفکراتی هست که خانواده ها بیشتر از یک فرزند به دنیا نیاورند این تفکر شادابی را از خانواده های ایرانی خواهد گرفت و در آینده کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۳۳۴۳۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه مراکز بهداشت همچنان، فرزند کمتر را به عنوان یک ارزش تبلیغ می‌کنند وپیشگیری از بارداری زنان روستایی را وظیفه خود می‌داننداظهار داشت: در سال های قبل هم فرزند کمتر را در برخی شهرستان ها تبلیغات می کردند و در این تبیلغات یک زن با 6 فرزند با مشکلات و سختی ها و یک زن دیگر با یک فرزند و زندگی راحت تحت این عنوان که "فرزند کمتر زندگی بهتر "نشان می دادند.

وی افزود: در حال حاضر عواقب این تبلیغات و الان هم اقداماتی که در راستای ترویج ناباروی در روستاها انجام می شود را شاهدیم که جمعیت جامعه ما رو به پیری رفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یک جامعه زمانی نشاط و شادابی پیدا می کند که نیروی جوان در اختیار داشته باشد نه اینکه جمعیت آن سالمند باشند، مقام معظم رهبری گنجایش کشور را برای 150 میلیون نفر اعلام کردند و این مسئله را همه قبول کردند.

قاضی پور تأکید کرد: لازم است وزارت بهداشت و درمان با سیاست های بالادستی، حاکمیتی و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در این خصوص عمل کند.

این نماینده مجلس با انتقاد از طرز تفکری که تک فرزندی را به عنوان یک ارزش تلقی می کند گفت: متأسفانه طرز تفکراتی هست که خانواده ها بیشتر از یک فرزند به دنیا نیاورند این تفکر شادابی را از خانواده های ایرانی خواهد گرفت و در آینده کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در خاتمه اظهار داشت: انتظار دارم وزیر بهداشت و درمان به رئیس دانشگاه بهداشت و درمان خراسان جنوبی در رابطه با ترویج ناباروری تذکر بدهد در رابطه با این مسئله را من در مجلس نهم از آقای قاضی زاده سوال کردم و ایشان هم توضیح دادند که سیاست های رهبری را اجرا می کنیم امیدواریم این ادعا را اثبات کنند.


ارسال نظرات