کارشناس فرهنگی در گفتگو با «بسیج»:
معاون فرهنگی لشگر عملیاتی 5 نصر خراسان رضوی گفت: مسجد باید در محلات به یک مأمن تبدیل شود که فرهنگ یک محله و شهر را تغییر دهد به شرط اینکه افرادی که مدیریت را به دست می گیرند خوش فکر و دارای ایده های نو باشند.
کد خبر: ۸۷۳۳۳۶۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
رضا شریفی معاون فرهنگی لشگر عملیاتی 5 نصر خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: نگرش مردم به بحث مسجد و آن نگاهی که در دهه 60 به مسجد داشتند کمی تغییر یافته است.

وی افزود: دلیل این مسئله این است که به مرور زمان وضعیت مساجد دچار دگرگونی شده و در شیوه مدیریت ها تغییراتی به وجود آمده که شاید کمی کار در مسجد متفاوت با گذشته شده است.

شریفی با اشاره به جمله امام راحل که می فرمودند مساجد سنگر اسلام هستند تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که خصوصیات سنگر و مسجد را بررسی کنیم.

معاون فرهنگی لشگر عملیاتی 5 نصر خراسان رضوی اظهار داشت: ما در چند مسجد کار کردیم و سعی داشتیم مساجد را به پاتوق امن برای جوانان و مردم تبدیل کنیم اینکه مساجد فقط ساعات نماز باز نباشند و در آنها فقط به نماز و دعا پرداخته نشود بلکه محل آموزش و پرورش نیز باشد و جوانان به جای اینکه پارک ها را پاتوق خود قرار دهند در مسجد دور هم جمع شوند و در مساجد جلسات اجتماعی و آموزشی و فرهنگی داشته باشیم.

شریفی ادامه داد: البته همه اینها با برنامه ریزی ایجاد می شود و مساجد باید بستری را فراهم کنند که مردم در آنجا فعالیت کنند مسجد یک مجموعه مردمی است البته الان اعضای مشخصی دارد ولی عموما دخل و خرج مسجد را مردم مدیریت می کنند.

وی افزود: مسجد باید در محلات به یک مأمن تبدیل شود که بتواند فرهنگ یک محله و شهر را تغییر دهد به شرط اینکه افرادی که مدیریت را به دست می گیرند خوش فکر و دارای ایده های نو باشند.

کارشناس فرهنگی گفت: در حال حاضر بافت خیلی از مساجد بسیار قدیمی است که باید اصلاح شود و در مدیریت مساجد نیز باید بیشتر از جوانان استفاده شود تا رغبت بیتری برای مردم به وجود بیاید.

وی گفت: روحانی ای که امام جماعت مسجد می شود افسر جبهه عقیدتی است و جایی بهتر از مسجد برای هدایتگری مردم و سامان دهی مساجد وجود ندارد، امام جماعت مسجد باید کوتاه و مفید و موثر سخن بگوید و مسجد را در دست بگیرد تا جذب حداکثری مردم را داشته باشیم.

ارسال نظرات