طبق اخبار موثق ما این فرد در پرواز ترکیه آقای ظریف بوده که زمانی که به ترکیه می‎رسند مسئولین اطلاعاتی در هواپیما او را دستگیر می‎کنند.
کد خبر: ۸۷۳۳۳۱۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره اخبار مرتبط با بازداشت "دری اصفهانی" عضو دوتابعیتی تیم مذاکره کننده هسته‌ای و مسئول امور بانکی مذاکرات موضوعاتی را عنوان کرد. بنا بر ادعای این عضو کمیسون امنیت ملی، قبل از دستگیری دری اصفهانی، زمانی که مذاکرات در حال انجام بود جیسون رضائیان مسئول پایگاه اطلاعاتی امریکایی‎ها در ایران دستگیر می‎شود؛ طی بازجویی‎هایی و اعترافاتی که از این فرد گرفته شد مسئولین اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفتند که بخشی از اعترافات و اسناد به دست آمده از این جاسوس نشان از نفوذ در تیم مذاکره کننده هسته‎ای بود.

دونفر از نزدیکان ظریف اخبار مذاکرات را در اختیار امریکایی‎ها قرار می‎دادند

کریمی قدوسی در ادامه این مطلب گفت: در این پرونده اشاره می شود که دونفر از نزدیکان آقای ظریف مرتبط با جیسون رضائیان بودند و آقای ظریف قبل ازاینکه به هر مذاکره‎ای برود اخبار جمع بندی این مذاکره توسط این دو جاسوس در کنار آقای ظریف در اختیار امریکایی‎ها قرار می‎گرفت و قبل از اینکه آقای ظریف به پشت میز مذاکره برود امریکایی‎ها می‎دانستند مواضع او درمذاکرات چیست، احتمالا یکی از آنها همین دری اصفهانی بوده است. وی ادامه داد: بعد از آن اتفاقی که رخ داده، الان بخشی از اطلاعات دیگر در اختیار نمایندگان در کمیسیون اقتصادی قرار گرفت که مسئولین اطلاعات سپاه به مجلس آمده و دو پرونده را باز کردند که یکی پرونده بانک ملت بود که برخی از سیاسیون در این فساد نقش داشتند و یک مورد هم پرونده دری اصفهانی؛ فرد نفوذی در تیم مذاکره کننده هسته‎ای بوده است.


دری اصفهانی؛ حقوق بگیر دشمن و دولت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سوابق دری اصفهانی در گزارش ارائه شده درخصوص وی عنوان کرد: این فرد قبل از انقلاب عضو وزارت خزانه داری امریکا بوده و بعد از انقلاب به ایران می‎آید و مدتی به عنوان کارهای حقوقی توسط وزارت دفاع پرونده‎های حقوقی ایران را در امریکا به علت سابقه‎اش در آنجا پیگیری می‎کند، اما بعد از سپری شدن مدتی مسئولین وزارت دفاع متوجه می‎شوند احکام صادره از محاکم امریکایی به ضرر ایران است و پی می‎برند که این فرد نباید در این جایگاه حضور داشته باشد. نماینده مردم مشهد در ادامه افزود: بعد از این مسئله، دری اصفهانی از ایران می‎رود و تابعیت کانادایی پیدا می‎کند پس از آن دوباره به کشور برمی‎گردد و در زمان مذاکرات توسط بانک مرکزی به عنوان مشاور استخدام و متولی مباحث پولی و بانکی ایران در مذاکرات انتخاب می‎شود و در تیم آقای بعیدی نژاد قرار می‎گیرد و از این جا یک حقوقی را از بانک مرکزی دریافت می‎کند و 7500پوند نیز از شبکه انگلیسی و امریکایی دریافت می‎کند؛ یعنی از دوجا حقوق می‎گیرد یکی از دشمن و یکی از جمهوری اسلامی!


نقش نفوذی‎ها در مذاکرات/ بازداشت دری اصفهانی در پرواز ظریف به ترکیه

کریمی قدوسی تاکید کرد: از این جهت است که می‎بینیم توافق برجام به گونه‎ای صورت می‎گیرد که بعد از سپری شدن 6ماه از اجرای آن ناقص است؛ بخش تعهدات ما انجام شده اما بخش تعهدات طرف مقابل انجام نشده است و این مسئله به خاطر نقش نفوذی‎ها در بدنه تیم مذاکره کننده بوده که احتمالا به این فرد نیز محدود نمی‎شود و کسانی که هم هستند و خواهند بود که اطلاعات آن به مردم داده خواهد شد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه این مطلب عنوان کرد: آن زمانی که مذاکرات در شرف انجام بوده؛ امریکایی‎ها و انگلیسی‎ها سناریوی بازگشت تحریم‎ها را طراحی می‎کردند یعنی علم داشتند به اینکه این توافق انجام می‎شود و صنعت هسته‎ای ایران تعطیل و دولت آن تمام ذخایر هسته‎ای خود را از کشور خارج خواهد کرد و آب سنگین با بتن پر می‎شود؛ در واقع با علم به این مسائل طراحی می‎کنند که چگونه بعد از انجام تعهدات ایران تحریم‎ها را بازگردانند؛ لذا وقتی می‎بینیم 6 ماه از برجام گذشته و نزدیک به 60 مورد تحریم جدید علیه ایران وضع شده و همچنان در حال انجام است که ناشی از نفوذی هایی چون این فرد بوده است. کریمی قدوسی در خصوص نحوه دستگیری دری اصفهانی نیز بیان کرد: طبق اخبار موثق ما  این فرد در پرواز ترکیه آقای ظریف بوده که زمانی که به ترکیه می‎رسند مسئولین اطلاعاتی در هواپیما او را دستگیر می‎کنند.


نحوه دستگیری دو دپیلمات انگلیسی و فرانسوی

نماینده مردم مشهد در خصوص دستگیری اخیر دو دپیلمات در کردستان نیز بیان کرد: یکی از این دیپلمات‎ها، یک خانم افسر امنیتی انگلیسی و حرفه‎ای با کد پرستو بوده که از راه جاذبه‎های جنسی در دیپلمات‎های دیگر کشورها نیز نفوذ کرده تا آنها را تخلیه اطلاعاتی کند از جمله با کاردار و رایزن فرهنگی و دیپلمات فرانسوی به سمت مرزهای ایران می‎روند و بدون داشتن مجوز خاصی از مرزهای ما با خودروی دیپلماتیک بازدید و از پایگاه نوژه همدان و پایگاه‎های مختلف نظامی سپاه و ارتش فیلم برداری می‎کنند و در حال بازگشت مورد شناسایی دستگاه امنیت سپاه قرار می‎گیرند، بعد از تعقیب آنها و گذشتن دو ایست بازرسی فرار می کنند و در ایست بازرسی سوم دستگیر می‎شوند و در طول این مدت نیز در حال پاک کردن فیلم‎ها و عکس‎هایی که گرفتند بودند که بخشی از آنها بعد از دستگیری به دست نیروهای اطلاعاتی می‎افتد و متوجه می‎شود که از پایگاه‎های سپاه در سه استان همدان، کرمانشاه و کردستان اطلات وسیعی به دست آوردند.


عدم واکنش قاطع وزارت خارجه و دولت نسبت به اقدامات دو دیپلمات جاسوس انگلیسی و فرانسوی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در این گونه مواقع درهر کشوری دستگاه دیپلماسی آن عکس العمل نشان می‎دهد و سفیر آن کشور را فرا می‎خواند و یادداشت اعتراض می‎نویسد و آن افرادی را که دست به جاسوسی زدند به عنوان عنصر  نامطلوب الزام به خروج از کشور می‎کند گفت: ولی وزارت خارجه ما نه تنها چنین اقدامی را انجام نمی‎دهد بلکه هم زمان با پخش این خبر در رسانه ملی اعلام می‎کند که این سفر دیپلمات‎ها با هماهنگی ما بوده است! کریمی قدوسی  با بیان اینکه نمایندگان امروز از معاون وزیر خارجه نیز در این خصوص سوال کردند گفت: توضیحات وزارت خارجه در صحن مجلس این بود که تمام دیپلمات‎ها می‎توانند به همه جای کشورها سفر کنند فقط باید به ما اطلاع دهند و ما هماهنگی می‎کنیم ما سوال کردیم که آیا آنها با وزارت خارجه هماهنگ کردند و اجازه داشتند که از پایگاه‎های نظامی فیلم برداری کنند که آنها پاسخی نداشت.


بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس خواهد شد

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه سفارت انگلیس و کارمندان سفارت انگلیس نقش مخربی در فتنه 88 داشتند و انگلیسی‎ها قطع رابطه کردند عنوان کرد: در همین شرایط نیز خبری را شنیدیم که متاسفانه آقای بعیدی نژاد را به عنوان سفیر ایران در انگلیس آماده کرده‎اند؛ یعنی سطح روابط انگلیس و ایران را از سطح کاردار به سطح سفیر می‎خواهند ارتقا دهند بدون اینکه برخوردی با این گونه دخالت‎ها انجام دهند! عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در مجلس نیز باید نفوذ در بخش‎های مختلف وزارت خارجه  را بررسی کنیم و کار کارشناسی در مجلس انجام دهیم گفت: در این خصوص نیز از وزارت خارجه سوال کردیم و بعد از اینکه آقای ظریف از سفر برگردد این مسئله را پیگیری و دنبال خواهیم کرد همچنان که در خصوص این جاسوس و جاسوسه انگلیسی و فرانسوی وزارت خارجه باید قانونا آنها را فرابخواند و پروتکل را اجرا کند و اعتراض کند اما هیچ اعتراضی از ناحیه رئیس جمهور، وزارت خارجه و سخنگوی آن مشاهده نکردیم.

سوال نمایندگان از وزیر اقتصاد و اطلاعات در خصوص دری اصفهانی

کریمی قدوسی در خصوص لزوم برخورد در خصوص پرونده دری اصفهانی تاکید کرد: در این خصوص نمایندگان از وزیر اقتصاد و اطلاعات سوال کردند که چرا بانک مرکزی این فرد را بدون استعلام به کار گرفته است همچنان که دستگاه قضائی نیز باید به وظیفه خود در این راستا عمل کند.
نماینده مردم مشهد در خاتمه یادآور شد: ابعاد نفوذ خیلی وسیع‎تر از چیزی است که الان مشاهده می‎کنیم و همان خطری است که ولی امر مسلمین چند سالی روی قصه نفوذ متمرکز شده اند؛ یعنی برجام یک دروازه‎ای برای توسعه و گسترش نفوذ در تمام زمینه‎ها در جمهوری اسلامی ایران بوده که این موارد ذکر شده نمونه‎ای از آن است.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا
۰۸:۵۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
لایک آقای قدوسی . ای کاش افرادی که حافظ منافع ایران هستند در عرصه بین المللی یبار بیاریدش به مناطق محروم و ببینند اوضاع معیشتی مردم رو. همین وطن فروشها هستند که لطمات جبران ناپذیری به ایران اسلامی وارد میکنند.