نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج» تأکید کرد

لزوم تقویت نظارت بر مدیران نظام بانکی

حیدر پور گفت: با بیان اینکه ضعف دستگاه نظارتی در سیستم پولی و مالی مشهود است، گفت: از همین رو افرادی همچون دری صفهانی در لایه‌های مدیریتی مالی منصوب می شوند و آسیب های بسیاری به نظام مالی کشور وارد می کنند.
کد خبر: ۸۷۳۳۲۵۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

عوض حیدر پور شهرضایی نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه ضعف دستگاه نظارتی در سیستم پولی و مالی مشهود است، گفت: از همین رو افرادی همچون دری اصفهانی در لایه‌های مدیریتی مالی منصوب می شوند و آسیب های بسیاری به نظام مالی کشور وارد می کنند. نظارت لازم باید وجود داشته باشد تا عملکرد مدیران را مورد واکاوی قرار دهد.

 وی با بیان اینکه نظارت ضعیف، احتمالات خطایی را افزایش می‌دهد افزود: نظارت بر عملکرد و رویه‌ها علی القاعده همیشه به گونه ای لازم است که هیچگونه خطا و سوء استفاده ای اتفاف نیفتد.

حیدرپور بیان داشت: برداشت من این است که باید سیستم پولی و بانکی نظارت شایسته و بایسته ای را بکار بگیرد تا بتواند مفاد قانونی مالی و مدیریتی را رعایت کند و مانع از خطا و سوء استفاده‌های احتمالی شود. نظارت لازم برای سالم نگه داری افراد و سالم سازی محیط در سیستم پولی و بانکی ضروری است و لازم الامری نظارت برای مدیران پولی و بانکی در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نظارت امری ضروری و لازم و اجباری است حتما باید انجام بگیرد تا مبادا افرادی به مناصبی برسند که حضورشان به ضرر کشور و نظام است و کوتاهی و سهل انگاری در نظارت افراد سبب ساز خسارت برای منافع ملی است.

ارسال نظرات