کارشناس دینی در همایش مسولان مساجد کوهرنگ:

مساجد مراکز اصلی نشر و انعکاس اسلام و انقلاب

حجت الاسلام مکوندی در همایش ائمه جماعات و مسئولین مساجد در کوهرنگ گفت: مسجد بهترین و قوی ترین پایگاه بسیج مردمی در زمینه های مختلف فرهنگی اجتماعی می تواند باشد.
کد خبر: ۸۷۳۳۲۳۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت روز جهانی مسجد، همایش ائمه جمعه و جماعات در شهرستان کوهرنگ برگزار شد.

این همایش با حضور ائمه جمعه و جماعات شهرستان، هیئات امناء مساجد ، فرماندهان حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج مساجد در حسینیه محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) شهر چلگرد برگزار شد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه کوهرنگ در این همایش ضمن گرامیداشت این روز، اهمیت مساجد در جامعه اسلامی را از دیدگاه ائمه اطهار (علیه السلام) از صدر اسلام تاکنون و نقش و اهمیت آن در جامعه امروزی و تاثیرگذاری بر اعتقاد و مذهب و ارزش و جایگاه آن را از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان کرد.

فرامرز علیخانی در ادامه با بیان اینکه مساجد در جامعه اسلامی ما یک پایگاه قوی و انسان ساز در بعد معنویت و اعتقادات دینی محسوب می شود، گفت: مسجد جایگاه وحدت، آرامش، اصلاح و خودسازی است و تنها جایی است که انسان را به خدا نزدیک و از تمایلات دنیوی دور نگه می دارد .

حجت الاسلام مرتضی مکوندی نیز در ادامه این همایش ضمن اشاره به فرموده حضرت امام راحل (ره)، مساجد را سنگر دانست،که در مقابل دشمنان اسلام و قرآن و اعتقادات دینی و مذهبی ما نقشی اساسی را ایفا می کند .

این کارشناس مسایل دینی، در جمع ائمه جمعه و جماعات شهرستان کوهرنگ افزود: ما نباید فقط از مساجد در زمینه راز و نیاز و برگزاری انجام فریضه نماز استفاده کنیم. مسجد بهترین و قوی ترین پایگاه بسیج مردمی در زمینه های مختلف فرهنگی اجتماعی می تواند باشد .

وی در پایان مساجد را مراکز اصلی نشر و انعکاس اسلام و انقلاب دانست و از بسیجیان و هیات امنا و مسئولین خواست برای تبیین و نهادینه کردن آیین اسلام و فرهنگ انقلاب و زندگی ایرانی اسلامی تلاش بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات