خبرهای داغ:
به گزارش خبرگزاری بسیج:

با عواملی که محیط را از شکل اسلامی خارج می‌کنند،مقابله کنید

با گفتار از عواملی که محیط را از شکل اسلامی خارج می‌کنند،مقابله کنید می‌توانید با پخش جزوات،تذکرات به جا، امربه معروف و نهی ازمنکر با این روش ها کاری کنید که فضا، فضای اسلامی شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۲۱۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در کتاب واجب فراموش نشدنی به جایگاه قشرهای مختلف در امر به معروف و نهی از ممنکر اشاره شده است که در ادامه این مبحث را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قشرهای مختلف باید جایگاه خود را در امر به معروف و نهی ازمنکر پیدا کنند،هر کس جایگاهی دارد، که چه زمانی و کجا باید نهی ازمنکر کنید؟ و این کار،کار مردمی است و البته علمای دین باید مردم را هدایت و راهنمایی کنند،کیفیت نهی ازمنکر را بیان کنند و منکر را برا آن‌ها شرح دهند.

*وظیفه زنان

تاکید اسلام برا ین موضوع که مومنین و مومنات در حفظ مجموعه نظام اجتماعی و امر به معروف و نهی ازمنکر همه سهیم و شریک هستند،زن را استثنا نکرده، ما هم نمی توانیم زن را استنثناء کنیم،مسئولیت اداره جامعه اسلامی و پیشرفت جامعه اسلامی بر دوش همه است، به نحوی بر حسب توانائی های خودشان و اینکه مهم ترین نقشی که یک زن در هر سطحی از علم و سواد و معلومات و تحقیق و معنویت می تواند ایفاء کند،آن نقشی است که به عنوان یک مادر و به عنوان یک همسر می‌تواند ایفا کند،این از همه کارهای دیگر او مهم تر است.

*مفاهیم و تعالیم اسلامی را در فضای محیط کار،احیا کنید

زبان گویا،یعنی اینکه مفاهیم و تعالیم اسلامی را در فضای محیط کار احیاء کنید، و طوری شود که در محیط کار اسلام احساس شود نه مثل دوران طاغوت که انسان وقتی به داخل محیطی می‌رفت،احساس می‌کرد در آن محیط، همه چیز ضد اسلام است.

نقطه مقابل آن فضای اسلامی است به نحوی که وقتی انسان وارد اداره‌ای می شود، نگاه کنند ببیند آثار اسلام همه جا پیدا است به طوری که زنان و مردان در محیط کار با پوشش مناسب و محترمانه مشغول به کار هستند و این محیط اسلامی است و شما باید کاری کنید که محیط این گونه باشد.

*با عواملی که محیط را از شکل اسلامی خارج می‌کنند، مقابله کنید

با گفتار از عواملی که محیط را از شکل اسلامی خارج می‌کنند،مقابله کنید می‌توانید با پخش جزوات،تذکرات به جا، امربه معروف و نهی ازمنکر با این روش ها کاری کنید که فضا، فضای اسلامی شود، امروز ملتهای مسلمان از جهت تحقق و پیاده کردن اسلام چشمشان به ملت ایران است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها