خبرهای داغ:
نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین با بیان اینکه واقعیت‌ها با آن‌چه که در آمارها می‌آید، متفاوت است، گفت: کلیدی که باید مشکلات اقتصادی مردم را حل می‌کرد، حل نکرده است.
کد خبر: ۸۷۳۳۱۴۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه بررسی مسائل کلان و جلسه بررسی عملکرد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان قزوین با حضور آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیأت همراه، استاندار، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران و مسؤولان و همچنین تولیدکنندگان استان قزوین در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: ما بازگشت به دین و قرآن داشتیم و همین امر موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و رهبری ما از سلطه آمریکا و دست‌نشاندگان او، به رهبری فاخر و بی‌نظیر دینی تبدیل شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت قرآن و دین، مردم خودشان را پیدا کردند و احساس حریت، آزادگی، استقلال و سربلندی در آن‌ها به وجود آمد.

وی تأکید کرد: ما در مقابل بازگشت به قرآن که منشأ برکات، نعمت و پیروزی در دنیا شده است، تهدیدِ بازگشت از دین و قرآن را نیز نمی‌توانیم نادیده بگیریم؛ بازگشت به قرآن هر چقدر زیبایی، عظمت، عزت، اقتدار و کرامت انسانی به همراه آورد، در نقطه مقابل بازگشت از دین و قرآن همه عزت‌ها، اقتدارها و افتخارها را بر باد خواهد داد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین با بیان این‌که عدالت تحمیلی در نگاه دین جایگاهی ندارد، ادامه داد: در اقتصاد اگر بازگشت به قرآن داشته باشیم، یعنی باید اصل عدالت را که همه انبیاء و کتاب‌های آسمانی برای این منظور آمده‌اند، با جدیت مورد توجه قرار دهیم تا انسان‌ها خودشان برای عدالت به پا خیزند.

عابدینی گفت: اگر ما از دین و قرآن برگردیم، دچار تبعیض و آفت‌هایی نظیر حقوق‌های نجومی خواهیم شد؛ اگر زندگی مردم را مورد بررسی قرار دهیم بیکارانی را می‌بینیم که نیازمند مبالغ بسیار پایین هستند، در حالی که عده‌ای حقوق‌های کلان و نجومی می‌گیرند و این مصداقی از بازگشت از دین و قرآن است.

وی اسراف را یکی دیگر از آسیب‌ها و آفت‌های اقتصادی برشمرد و افزود: بی‌عدالتی در هر حوزه‌ای می‌تواند به جامعه آسیب برساند؛ در برخی از خانواده‌ها می‌بینیم که همه دارای شغل هستند اما در برخی دیگر می‌بینیم که خانواده‌هایی همه در مضیقه بیکاری، گرفتاری و تحملِ رنجِ فقر به سر می‌برند و این موضوع هر جامعه‌ای را با تهدید مواجه خواهد کرد.

* نیازمند مدیریتی هستیم که اعتماد و توجهش از بیرون قطع و به ظرفیت‌های داخلی متمرکز باشد

امام‌ جمعه قزوین اعتماد به سرمایه‌های انسانی، استعدادهای مردمی، دانشمندان و فرهیختگان کشور و سرمایه و منابع طبیعی را از راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: همه زمینه‌ها و نعمت‌ها را خداوند به ما عنایت کرده و تنها نیازمندِ مدیریتی پایِ کار و دلسوز هستیم که اعتماد و توجهش از بیرون قطع و به ظرفیت‌های داخلی متمرکز باشد.

عابدینی با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوب استان قزوین برای دست‌یابی به رشد و توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: استان قزوین علاوه بر بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، از منابع طبیعی بسیار خوبی نیز بهره‌مند است و باید با تکیه بر مدیریت متمرکز در راستای شکوفا شدن آن‌ها قرار بگیریم.

وی بیان کرد: در سیاست، بازگشت به دین و بازگشت از دین دو مقوله مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند؛ اگر در منطقه به داد مردم سوریه، عراق، فلسطین، یمن، بحرین و لبنان نمی‌رسیدیم، امروز رژیم اشغال‌گری آن‌جا حکومت می‌کرد اما به برکت حضور مقتدرانه و نگاه قرآنی و دینی امام و رهبرمان، مقتدرانه در آن کشورها حضور داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: رسول اکرم‌(ص) می‌فرماید اگر مسلمانی به داد مسلمان و یا غیر مسلمانی که از مسلمانان طلب یاری می‌کند، نرسد مسلمان به حساب نمی‌آید و اگر به این مهم توجه نکنیم دچار بازگشتِ از دین خواهیم شد.

عابدینی یادآور شد: آن‌هایی که گفتند نه غزه، نه لبنان همان‌هایی بودند که به اقتدار کشور و حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس آسیب رساندند. خداوند به ما می‌گوید وقتی دشمنان شما از دست شما عصبانی شدند به آن‌ها بگویید از شدت عصبانیت بمیرید و هیچ‌گاه نمی‌گوید در مقابل آن‌ها کوتاه بیایید.

*در قزوین خان‌زدگی مردم را اذیت کرده و به مدیران ما آسیب رسانده است

وی تأکید کرد: در استان قزوین خان‌زدگی مردم را اذیت کرده و به مدیران ما آسیب رسانده است و استعدادهای زیادی را به انزوا کشانده و برخی‌ ها را نیز به ذلت واداشته است؛ در حالی‌که در تعاملات اجتماعی بازگشت به قرآن یعنی نباید در دنیا بر اساس باندبازی، سیاست‌بازی و جناح‌گرایی عمل کرد و همواره باید شایسته‌سالاری و احترام به کرامت انسان‌ها را مد نظر قرار داد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین مطرح کرد: در روز قیامت دوستی‌های باند بازانه موجب پشیمانی انسان می‌شود و کسانی که در دنیا بر این مبنا عمل کرده‌اند، در روز قیامت از این کارشان احساس ندامت و پشیمانی کرده و به جان هم می‌افتند و آرزو می‌کنند که ای کاش دوستی‌هایشان بر مبنای ارزش‌های دینی و انسانی قرار می‌گرفت.

عابدینی تصریح کرد: امروز جامعه ما نیازمند اخوت دینی، برادری، همدلی، مهربانی و وحدتِ بر اساس توحید، ارزش‌های دینی و تکالیف الهی است و اگر این مهم جای خود را به جریانات رفاقتی و باندبازی بدهد، دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر خواهیم شد.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در مشهد مقدس مبنی بر این که «ما از رکود عبور کردیم»، تأکید کرد: مردم وقتی این جمله را می‌شنوند خیلی خوشحال می‌شوند اما طولی نکشید که خود رئیس جمهور در جای دیگر گفت که «امروز بزرگترین مشکل کشور بیکاری، رکود و نبود رونق اقتصادی است».

امام‌ جمعه قزوین با بیان این‌که واقعیت‌ها با آن‌چه که در آمارها گزارش می‌شود بسیار متفاوت است، یادآور شد: اگر رئیس جمهور می‌گوید یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده چرا سهمی از آن متعلق به استان قزوین نیست و اگر سهم ما را به تناسب جمعیت‌مان می‌دادند، بسیاری از مشکلات این استان حل می‌شد.

عابدینی ادامه داد: زندگی مردم در سختی و گرفتاری است، البته زحماتی که همه دولت‌ها از جمله دولت آقای روحانی کشیده را نادیده نمی‌گیریم اما واقعیت این است که گره‌ای از کار مردم باز نشده و این گره‌گشایی و کلیدی که باید مشکلات را حل می‌کرد و چرخ زندگی مردم را به گردش در می‌آورد، نیاورده است و امروز ما احساس خستگی می‌کنیم.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها