مسئول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی گفت: برخی به بهانه تأمین غذا هر دستکاری مانند دستکاری ژنتیکی را بر محصولات انجام می دهند بدون اینکه از آثار آن آگاهی کسب کرده باشند و سلامتی مردم را در نظر نمی گیرند.
کد خبر: ۸۷۳۳۱۱۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

محمد بسکابادی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره محصولات تراریخته و تردید درباره سلامت این محصولات و همچنین تأکید سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر تولید تجاری آن گفت: در رابطه با محصولات تراریخته و یا هر محصول و تکنولوژی جدید باید آن محصول و تکنولوژی توسط متخصصین کشور بومی سازی شود تا آثار آن دقیقاً مشخص شود.

وی افزود: باید این نکته را یادآوری کنم که هر محصولی با توجه به منطقه جغرافیایی و شرایط زندگی مردم آن کشور ممکن است آثار متفاوتی داشته باشد مثلاً برای مردم غرب دنیا به گونه ای عمل کند و برای کشورهای دیگر نتایج دیگری رابه دنبال داشته باشد، ضمن اینکه کشورهای اروپایی برای واردات و تولید این محصولات ممنوعیت ایجاد کرده اند؛ طبیعتاً وقتی هنوز در کشور ما عوارض این محصولات به طور کامل معلوم نشده است نباید درباره تولید تجاری آن صحبتی شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی بیان داشت: ما در کشاورزی بحثی داریم به نام تأمین غذا و متأسفانه برخی به بهانه تأمین غذا هر دستکاری از جمله دستکاری ژنتیکی را بر محصولات انجام می دهند بدون اینکه از آثار و نتایج خطرناک آن آگاهی کسب کرده باشند اینها سلامتی مردم را در نظر نمی گیرند.

بسکابادی تصریح کرد: بنابراین باید خیلی حساس و دقیق بر شناسایی عوارض محصولات تراریخته یا دستکاری شده ژنتیک عمل کرد و با تولید آن قبل از شناسایی کامل عوارض آن برخورد شود؛ باید کارگروه ویژه ای از طرف دولت بر این مسئله تمرکز کرده و حتی مجلس هم باید برخود کند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی رساندن به مردم درخصوص عوارض و خطرات ناشی از استفاده از محصولت تراریخته گفت: رسانه ها باید این مسائل را به گوش مردم برسانند و اسناد عوارض خطرناک آن را افشا کنند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در خاتمه یاد آور شد: اینکه صهیونیست ها از این طریق به دنبال بیو تروریسم و از بین بردن جوامع هستند وجود دارد و جنگ بیولوژیک و جنگ فرهنگی و نابود کردن بنیان خانواده در دستور کار رژیم صهیونیستی است، چراکه آنها صد در صد به دنبال جنگ بدون خون ریزی هستند و از این طریق اهداف خود را پیش می برند.


ارسال نظرات