خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شیراز در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد:
حجت الاسلام مرادی گفت: نظم در برگزاری برنامه ها و هماهنگی بین هیئت امنا، فعالان فرهنگی و اصحاب مسجد دو عامل موفقیت مسجد در برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی هستند.
کد خبر: ۸۷۳۳۱۰۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی امام جمعه موقت شیراز و سرهنگ پاسدار فرج الله قیطاسی معاون بسیج مساجد و محلات سپاه فجر در مسجد الغدیر شهرک گلستان شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام مرادی در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با تشریح اهمیت و جایگاه والای مسجد در جامعه اسلامی، گفت: مادامی که انسان در مسجد حضور دارد به اندازه هر نفَس یک در جه به درجات معنوی او اضافه می شود.

وی با بیان اینکه مساجد از شش رکن اساسی تشکیل شده اند، گفت: این شش رکن اساسی امام جماعت مسجد، هیئت اُمنا، پایگاه مقاومت بسیج، کانون فرهنگی، خادم مسجد و مردم هستند.

امام جمعه موقت شیراز عدم محدودیت زمانی برای حضور در مسجد و متنوع بودن برنامه ها را شاخص " مسجد خوب " عنوان نمود و افزود: وضعیت محیط مسجد، رفتار خادم و اصحاب مسجد، تربیت خانوادگی و بخصوص رفتار امام جماعت مسجد در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد نقش تعیین کننده ای دارند.

وی افزود: نظم در برگزاری برنامه ها و هماهنگی بین هیئت امنا، فعالان فرهنگی و اصحاب مسجد دو عامل موفقیت مسجد در برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی هستند.

امام جمعه موقت شیراز با شاره به آشنایی نسل نوجوان با فضای مجازی گفت: در دنیای امروز مساجدی موفق خواهند بود که به ایزار مدرن نظیر رایانه، کتابخانه دیجیتال و ابزار اطلاع رسانی در فضای مجازی مجهز باشند، برنامه های مساجد باید با توجه به شرایط نسل جوان و آینده ساز کشور طراحی و اجرا شوند.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی شمالغرب شیراز تشکیل شده است، گفت: یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام، کمرنگ نمودن نقش مساجد در جامعه اسلامی و دور نمودن جوانان از مساجد است، قرارگاه فرهنگی شمالغرب شیراز در راستای مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی فعالیت خواهد نمود.

در پایان این مراسم از برترین های ائمه جماعت، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، اعضای هیئات امنا، فعالان فرهنگی، خادمان و اصحاب مساجد شمالغرب شیراز تجلیل بعمل آمد
ارسال نظرات
پر بیننده ها