سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در تلاش است همه روزه، ساعت 11، رصد سریع رسانه های مختلف کشور را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. با ما همراه باشید...
کد خبر: ۸۷۳۳۰۷۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج – رصد رسانه های مجازی و مکتوب امروز (2  شهریور  1395) خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است مهم و قابل توجه باشد را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

جماران - توصیه سید حسن مصطفوی به دولت

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

حجت الاسلام سید حسن مصطفوی در تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت:  حرکت رو به جلو حتما مخالفینی دارد و این مخالفان بعضا از منطق و فضای انصاف خارج می‌شوند و کسی که در مقابل دشنام آنها سر خم کند قیمت نازلی روی خود خواهد گذاشت. او ادامه داد: امام(ره) بیشترین دشنام را خورده تا حدی که لیوان فرزندش حاج مصطفی را آب می‌کشیدند بنابراین ایستادن بر اندیشه هزینه دارد. مصطفوی خطاب به اعضای هیات دولت تاکید کرد:‌ مرد میدان باشید و هزینه دهید. البته الزاما کسی که ثبات رای دارد درست عمل نمی‌کند.

خبرگزاری دانشجو - اتهام فائزه هاشمی به نتیجه انتخابات 84 / اصلاح طلبان خائن هستند

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

دختر هاشمی رفسنجانی با اشاره به انتخابات سال 84 با بیان اینکه در آن سال به وحدت نرسیدیم، مدعی شد: انتخابات آن سال نیز تا حدودی مشکلاتی داشت و شک داریم نتیجه واقعی بود یا خیر! این محکوم فتنه با ادعای اینکه مردم در انتخابات گذشته جواب خوبی به ما داده‌اند و این نشانه آگاهی عمومی و حرکت مردم به سمت بلوغ است، تاکید کرد: برخی اصلاح‌طلبان در رای به ریاست مجلس دهم به مردم خیانت کردند.

باشگاه خبرنگاران - احتمال سوال نمایندگان از رئیس جمهور

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر موضوع پرونده حسین فریدون مطرح است و ما قصد داریم درباره فعالیت وی از وزیر اقتصاد سوال کنیم. باید دید وزیر اقتصاد به چه نحوی قرار است درباره پرونده حسین فریدون به ما توضیح دهد در غیر این صورت اگر دیدیم شخص رئیس جمهور مستقیما از نحوه فعالیت برادر خود حمایت کرده است، این سوال را از رئیس جمهور می‌پرسیم.  

فارس - انتقاد آیت الله جنتی به مجلس درباره فیش های نجومی

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

آیت الله احمد جنتی در دیدار با استاندار گیلان و مجمع نمایندگان این استان، گفت: اگر نظارت مجلس بر دولت، درست اعمال می‌شد؛ شاهد حقوق‌های نجومی، اعطای وام‌هایی با شرایط ساده و... به برخی مدیران نبودیم.رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی قدرت بسیاری به نمایندگان داده است تا بتوانند با نطق میان دستور تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح بر قوه مجریه نظارت کنند.

ایسنا - روایت وزیر اطلاعات از امتیازاتی که ایران از آمریکا گرفت

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

وزیر اطلاعات گفت: در جریان مذاکراتی که ما با نظر مقام معظم رهبری و تصمیم شورای عالی امنیت ملی از سوی وزارت اطلاعات درباره مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی داشتیم، امتیازاتی برای کشور گرفتیم که یکی از آنها بازگردانی 400 میلیون دلار بود به همراه سود آن بود.


ایلنا - روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

خبرگزاری کار ایران در گزارشی با عنوان "مثلثِ تردید پارلمانی و بازی پشت‌پرده لاریجانی" نوشت: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی که از صراحت و صداقت بیشتری در میان دوستانش در فراکسیون مستقل برخوردار است، در اقدامی عجیب زبان به گلایه از علی لاریجانی گشود و درباره حضورشان در مجمع عمومی ولایت گفت: ابتدا در جلسه حاضر شدیم اما به این دلیل که آقای لاریجانی اشاره‌ای به حضور اعضای فراکسیون مستقل در آن نشست نکرد و همچنین به رغم هماهنگی‌های قبلی درباره تشکیل شورای‌عالی فراکسیون‌های مجلس صحبتی به میان نیاورد، به همراه دیگر اعضای فراکسیون مستقل جلسه را ترک کردیم.

نسیم آنلاین - جزئیاتی از بازداشت مسوول بانکی برجام

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

"دری اصفهانی" عضو دوتابعیتی تیم مذاکره کننده هسته‌ای که مسئول امور بانکی این مذاکرات بوده، به جرم فروش اطلاعات اقتصادی کشور به بیگانگان دستگیر شده است. دری اصفهانی فردی است غیر بانکی که دارای سابقه حسابداری در نهادهای انگلیسی و کانادایی! وی فارغ‌التحصیل کارشناسـی ارشـد حسـابداری از دانشگاه نفت است. دری البته سابقه عضویـت در جامعـه و انجمن حسـابداران خبره ایـران، عضویت پیوسـته در انجمن حسـابداران خبـره انگلسـتان و ولـز (ICAEW) و عضویـت در انجمن حسـابداران خبـره اُنتاریو در کانـادا (CICA) را در رزومه دارد و اکنون مدتی است که عضو هیات مدیره بانک سامان است! 

آرمان - رونمایی از رابطان رئیس جمهور و یکی از سران فتنه

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

سید حسن رسولی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات در گفت و گو با آرمان در پاسخ به این سوال که كانال ارتباطي اصلاح‌طلبان با آقاي روحاني كيست؟ پيغام‌هاي اصلاح‌طلبان و دولت از چه طريقي ردوبدل مي‌شود؟، گفت: بيشتر اوقات در ديدارهاي رو در روي رئيس دولت اصلاحات با آقاي روحاني مسائل مهم مطرح مي‌شود. با اين وجود در برخي اوقات اصلاح‌طلبان مسائل خود را از طريق آيت‌ا... هاشمي يا آيت‌ا... سيد حسن خميني با آقاي روحاني در ميان مي‌گذارند. از سوي ديگر افرادي مانند آقاي موسوي لاري در برخي اوقات با آقاي روحاني ديدار و گفت‌وگو مي‌كنند. در برخي اوقات نيز اصلاح‌طلبان با آقاي جهانگيري جلسه برگزار مي‌كنند و در اين جلسات درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو و رايزني صورت مي‌گيرد.


خراسان - واکنش رئیس بازرسی کل کشور به اظهارات ترکان

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

این روزنامه نوشت: رئیس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به اظهارات روز گذشته اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: تا ۳۱ تیر امسال، ۱۰ هزار و ۹۶۱ شرکت در کیش به ثبت رسیده که از این تعداد، ۴ هزار و ۲۹۹ شرکت به آدرس یک واحد آپارتمانی در برج صدف کیش ثبت شده است. ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد، به تازگی اظهارات سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ثبت حدود 10 هزار شرکت صوری در جزیره کیش و ثبت دو هزار و 800 شرکت به نام یک واحد آپارتمان را تکذیب کرده  و گفته که بهتر است آقای سراج به ‌عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اگر مدارکی درخصوص مطالبی که فرموده‌اند دارند، به ما بدهند تا بررسی کنیم. اما سراج در واکنش گفت: از آقای ترکان تعجب می‌کنم که این قدر اطلاعات‌شان کم است.


شرق - بالاخره روس‌ها رفتند یا نرفتند؟

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

این روزنامه نوشت: بالاخره روس‌ها رفتند یا نرفتند؟ فردای همان روزی که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه، اعلام کرده بود همکاری موقت ایران و روسیه در پایگاه نوژه عجالتا پایان‌ یافته است؛ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «پروازهای هواپیماهای روسیه متوقف نشده است». در این میان وزارت دفاع روسیه میانه میدان را گرفت و اعلام کرد‌: مأموریت هواپیماهای روسی در استفاده از پایگاه هوایی ایران برای بمباران مواضع در سوریه تکمیل شده؛ اما احتمال استفاده مجدد از پایگاه همدان در آینده در‌صورتی‌که شرایط در سوریه ایجاب کند، همچنان باز است.

عصر ایرانیان - فانی اولین استیضاح مجلس دهم

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم در جلسه کمیسیون آموزش نتوانست طراحان استیضاح خود را قانع کند. وضیحات‌اش قانع کننده نبود.

به گفته یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس بعد از تعطیلات تابستانی مجلس وزیر آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی به سؤالات نمایندگان موظف به حضور در یکی از جلسات علنی مجلس است.

بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در صورتی که نمایندگان استیضاح کننده از توضیحات وزیری که مورد استیضاح قرار گرفته قانع نشوند، رئیس‌جمهور موظف است ظرف مدت ۳ ماه فرد دیگری را برای تصدی وزارت به مجلس معرفی کند.

کیهان - چند راهکار ساده برای موفقیت دولت

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

یکی از مشکلاتی که دولت می‌توانست و می‌تواند به سادگی بر آن فائق بیاید، بحث مبارزه جدی  واقعی با قاچاق کالا است. با اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر این اقدام موثر تاکید کرده‌اند و با اینکه بر هیچکس، ضرورت آن پوشیده نیست، اما تعارف ندارد که کالای قاچاق، تولید ملی را زمینگیر و منکوب کرده است. میزان کالای قاچاق کنونی، گویای شکل‌گیری شبکه‌ای اختاپوسی از حامیان قاچاق در مراکز مختلف است وگرنه قاچاق بیست تا بیست و چند میلیون دلار کالا به داخل کشور، کار افراد معمولی و بدون ارتباطات نیست. انتظار عمومی، مبارزه با قاچاق است و بدون آن امکان رشد تولید و ایجاد اشتغال وجود ندارد. وقتی رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارش می‌دهد که از 4000  کانتینر کالای وارداتی تنها 150 عدد بازرسی می‌شود چگونه می‌توان منتظر کاهش و مبارزه با قاچاق بود!؟

حلال همه مشکلات، تکیه بر توان بومی، توجه به مزیت‌های ملی و در یک کلام اقتصاد مقاومتی است. کاش دولت، همه هم و غم خود را صرف مشاغل و کارگاه‌های متوسط و اشتغال‌آفرین می‌کرد، صرف احیا مشاغل روستایی، صرف مزیت‌های مهم ملی همچون فرش و هوش رایانه‌ای دانشجویان مستعد و نخبه می‌کرد. جوان ایرانی می‌تواند هر محالی را شدنی کند و هر راه بسته‌ای را باز کند، مشروط به حمایت دولتی و این یعنی مهم‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی.

وطن امروز - استاندار تهران: یارانه مصیبت است!

توصیه سید حسن خمینی به دولت/روزی که لاریجانی دل دوستدارانش را شکست

یارانه ناچیز 45 هزار تومانی هرچند در چند سال اخیر به حساب میلیون‌ها ایرانی واریز شده است اما معمولا در اظهارات مقامات دولتی شاهد طعنه‌زنی و کنایه به مردم بودیم که «مصیبت عظما» و «عذاب الیم» خواندن یارانه از سوی 2 وزیر اقتصادی دولت شاهدی بر همین موضوع است. حال اما نوبت به سیدحسین هاشمی، استاندار تهران رسیده است تا مراتب تاسف و تاثر خود را از این مصیبت عظما اعلام کند.
ارسال نظرات