خبرهای داغ:
یکی از مقام‌های سابق دولت سوریه اعلام کرد که آنکارا هنوز هیچگونه اقدام عملی در تغییر رویکرد در قبال سوریه اتخاذ نکرده و این کشور باید مرزهای خود برای ورود مزدوران به سوریه را ببندد.
کد خبر: ۸۷۳۳۰۴۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در اطراف حلب همچنان ادامه دارد. پیروزی ارتش سوریه در حلب موجب بسته شدن مرزها با ترکیه و در نتیجه مسدود شدن راه تنفس افراد مسلح می شود به ویژه اینکه نظام اردوغان همچنان در پاسخ به درخواست روسیه مبنی بر بستن مرزها مانور می دهد.

همچنین بازگشت حاکمیت کامل سوریه بر حلب و حومه آن به معنی از بین رفتن هرگونه امکان تقسیم کشور است و این چیزی است که آمریکا از دستور کار خود درجنگ علیه سوریه حذف نکرده است.

بر اساس داده های موجود دیپلماتیک نبرد حلب اگر به طور کامل تعیین کننده درگیری های سوریه نباشد ولی کنترل بر آن به مثابه سنگ ترازویی است که با آن آغاز پایان جنگ در سوریه سنجیده می شود.

"مهدی دخل‌الله" وزیر سابق اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاسی و میدانی سوریه پرداخت.

آنکارا هنوز هیچگونه اقدام عملی در تغییر رویکرد در قبال سوریه اتخاذ نکرده است

وی در این مصاحبه درباره تغییر مواضع ترکیه در قبال سوریه گفت: از دیدگاه مردم سوریه تغییر مواضع ترکیه در قبال اوضاع این کشور تنها حرف بوده و آنکارا تا کنون هیچگونه اقدام عملی در این زمینه انجام نداده است که نشان دهد ترکیه سیاست‌های خود را تغییر داده است.

ترکیه باید مرزهای خود برای ورود مزدوران به سوریه را ببندد

وزیر سابق اطلاع رسانی سوریه اضافه کرد: به طور مثال انتظار می‌رفت که ترکیه مرزهای خود به روی مزدوران برای ورود به سوریه را می‌بست اما تا کنون اینچنین اقدامی را انجام نداده است و ترکیه تا کنون فقط حرف می‌زند و هیچ اقدام عملی انجام نداده است. البته تغییر مواضع ترکیه در حرف نیز می‌تواند علامتی مثبت باشد و این موضوع می‌تواند به دلیل بحران‌هایی باشد که ترکیه در داخل با آن مواجه است. در واقع ترکیه به دلیل بحران‌های داخلی با فشارهایی مواجه است که این به معنای تغییر ایدئولوژی ترکیه در دشمنی با سوریه نیست. ما باید منتظر اقدامات عملی دولت ترکیه و نه حرف آنها باشیم.

وی افزود: ترکیه مشارکت گسترده‌ای در نابودی سوریه داشته است. همین چند روز پیش بود که ترکیه تعداد زیادی از مزدوران را با نام ارتش آزاد، وارد سوریه کرد و این علامت‌ها نشان از آن ندارد که دولت ترکیه تمامیت ارضی دولت سوریه بر این کشور را برسمیت می‌شناسد.

ترکیه از هواپیمای آواکس برای مختل کردن ارتباطات در ارتش سوریه در جنگ حلب استفاده می‌کند

دخل‌الله درباره آخرین تحولات در عرصه میدانی حلب گفت: جنگ حلب از دیدگاه ارتش سوریه و همپیمانانش بسیار مهم است و دستیابی به پیروزی در این جنگ نیازمند زمان است چون فشارهای زیادی از سوی گروه‌های مسلح بر جبهه مقاومت وارد شده است. در این میان کشورهای مختلفی به گروه‌های مسلح کمک کردند. به طو مثال ارتش ترکیه از هواپیماهای آواکس برای مختل کردن ارتباطات در ارتش سوریه استفاده کرد و هزاران مسلح را وارد اراضی سوریه کرده و به گروه‌های مسلح موشک‌های کورنت داد.

آمریکا و ترکیه به صورت مستقیم در جنگ حلب مشارکت دارند

وی افزود: از سوی دیگر، آمریکا گروه‌های مسلح را با هدف مقاومت در جنگ حلب، به موشک‌های ضد زره تاو مسلح کرده است. روزنامه گاردین صراحتا اعلام کرد که ارتش آمریکا این موشک‌ها را در اختیار گروه‌های مسلح قرار داده است. این موضوعات نشان از آن دارد که ترکیه و آمریکا به صورت مستقیم در جنگ حلب مشارکت دارند. اما ارتش سوریه و همپیمانانش تصمیم گرفتند که شهر حلب را آزاد کنند و این موضوع محقق خواهد شد و پس از آزادی حلب، موازنه قوا در جنگ سوریه تغییر خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها