خبرهای داغ:
رئیس پنتاگون در واکنش به کشته شدن سرباز آمریکایی در هلمند گفت که افغانستان هنوز جای خطرناکی است و ما کار سختی در این کشور پیش رو داریم.
کد خبر: ۸۷۳۳۰۳۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، در پی کشته شدن یک سرباز این کشور در هلمند اعلام کرد: افغانستان هنوز جای خطرناکی است و حتی اگر نیروهای افغان پیشرفت زیادی در تأمین امنیت کشورشان نیز داشته باشند، کار سختی پیش رو داریم.

وی افزود: آمریکا با دولت افغانستان و هم‌پیمانانش در ناتو در ارتقای قابلیت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان همکاری می‌کند.

این در حالی است که «محمدعلم ایزدیار» معاون اول مجلس سنای افغانستان در واکنش به اظهارات چندی قبل اوباما در خصوص افغانستان گفته بود که باور من این است که آمریکا افغانستان را خطرناک کرده است، متاسفانه که جامعه جهانی برای آوردن صلح و ثبات در افغانستان صداقت ندارد.

ایزدیار افزود: منافع و سیاست‌های کلان آمریکا موجب شده که افغانستان را به همین شکل و در حالت جنگ نگاه دارد؛ دیروز اگر طالب را به وجود آوردند امروز داعش و فردا یک گروه دیگر را به وجود می‌آورد تا زمینه حضور خود را در افغانستان مهیا کند.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا پیش از آن افغانستان را یک مکان خطرناک خوانده و از این بابت ابراز نگرانی کرده بود.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی در مورد سردرگمی نیروهای آمریکایی نوشته بود که مشاوران نیروهای ویژه آمریکایی به طور مدام از فرماندهان خود می‌پرسند که پس از تصرف شهر «قندوز» توسط طالبان در سال گذشته، چطور باید به نیروهای محلی برای بازپس گیری این شهر کمک کنند.

براساس این گزارش، این مشاوران نیروهای ویژه هیچ جوابی نگرفتند زیرا آنها با سردرگمی و محدودیت قواعد حاکم بر ماموریت در افغانستان روبرو هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها