خبرهای داغ:
عضو كميسيون حقوقي قضايی مجلس با اشاره به کاهش سهمیه پذیرش دانشجویان حقوق در کانون وکلا، گفت: در صورتی که این اتفاق در حال انجام باشد یک اشتباه و ایراد بزرگ خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۳۲۹۸۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل ابوترابي عضو كميسيون حقوقي قضايی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر بسياری از كشورهاي دنيا اشخاص با توجه به ورودی انبوه پرونده‌ها مکلف هستند وكيل بگيرند و چنانچه وكيل نتوانست در دعاوی پرونده موفق عمل کند وی مورد تنبيه قرار مي‌گيرد.

 

وی افزود: ما نیز با توجه به تجاربی که کشورهای دنیا در این زمینه دارند به منظور كاهش ورودي پرونده ها چاره‌ای جز حرکت در این مسیر و محول کردن دعاوي به وكلا، نداریم.

 

ابوترابی در تشریح جزئیات بیشتر این طرح افزود: وكلا قبل از تشكيل جلسه دادگاه بايد طرفين پرونده را بخواهند؛ دو وكيل بایکدیگر صحبت کنند؛ چه بسا بتوانند مصالحه کنند و چنانچه نتوانستند پرونده‌ها همراه با وکیل به دادگاه و دادسرا بیاید و اگر پرونده‌ها محکوم شدند وکیل آن پرونده ها نیز باید مجازات شود.

 

عضو كميسيون حقوقي قضايی با بیان اینکه  این طرح در حال آماده شدن است، بیان داشت: برای آنکه بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم نیازمند تعداد انبوهی از وکلا با قیمت مناسب هستیم تا حتی خانواده‌هایمان هم بتوانند وکیل خصوصی اختیار کنند.

 

ابوترابی با اشاره به کاهش سهمیه پذیرش دانشجویان حقوق در کانون وکلا، تصریح کرد: در صورتی که این اتفاق در حال انجام باشد یک اشتباه و ایراد بزرگ خواهد بود که در آینده هم ما و هم این طرح را با مشکل مواجه می کند.

 

وی تاکید کرد: باید به کانون وکلا برای تعداد پذیرش دانشجویان این کانون فشار بیاوریم؛ این کانون توسط یک هیئت سه نفره که دو تن از آنها از قوه قضاییه هستند، تشکیل شده است.  از این دو نفر می‌خواهیم اجازه کاهش پذیرش دانشجو در کانون وکلا را ندهند.

 

عضو كميسيون حقوقي قضايی در پایان با تاکید براینکه از دستگاه قضا برای رسیدگی به این مسئله  انتظار جدی داریم، خاطرنشان کرد: امروز اعضای کمیسیون حقوقی با آیت‌الله آملی لاریجانی دیدار داشتند و امیدوارم این مسئله در آنجا مطرح شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها