امام جمعه شاهرود گفت: اگر کاسب و بازاری ما با انصاف باشد و جنس خود را با قیمت مناسب بفروشد این خود نوعی معروف است که باعث می شود شهر ما به عنوان شهر اصناف خوش انصاف مطرح شود یا اینکه خدای ناکرده گران فروشی کنیم که این خود منکر ناپسندی است که بازتاب منفی دارد.
کد خبر: ۸۷۳۲۹۳۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اصناف شاهرود که با حضور اعضا این شورا در اتاق اصناف شهرستان شاهرود برگزار شد با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و توجه بدان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار اهمیت دارد تا حدی که اگر محقق نشود جامعه رو به زوال و نابودی می رود و تاکید اسلام و قرآن و روایات اهل بیت در اجرای این فریضه مهم است.

وی افزود: اصناف و بازاریان ما در این امر نقش مهمی دارند و ما باید بدانیم هر کار خوبی نوعی معروف است و تفاوتی میان اعمال خوب نیست که اگر ما این را انجام دهیم بهتر است یا کار دیگری بکنیم بهتر است همه کارهای خوب معروف است و ما باید بدان دقت نماییم.

امینی خاطر نشان کرد: اگر کاسب و بازاری ما با انصاف باشد و جنس خود را با قیمت مناسب بفروشد این خود نوعی معروف است که باعث می شود شهر ما به عنوان شهر اصناف خوش انصاف مطرح شود یا اینکه خدای ناکرده گران فروشی کنیم که این خود منکر ناپسندی است که بازتاب منفی دارد.

وی تصریح کرد: ما باید معروف را از خود شروع کنیم و تلاش کنیم منکر را از خود دور و معروف را جایگزین آن نماییم و این بدان معناست که اگر ما می گوییم بدحجابی اصناف از خود شروع کنند و همکاران با حجاب مناسب را برای فروشندگی و کار انتخاب کنند نه فروشندگان بدحجاب را که این خود به طبع باعث می شود خدای ناکرده آن پولی هم از این طرق کسب می شود دارای شبهه باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود بیان کرد: توجه به نماز اول وقت و کسب حلال و شناخت شرایط خرید و فروش نیز در این موضوع مهم است و در جامعه اثر گذار می باشد و باید بدان توجه کنیم که بازار اسلامی باید در وقت نماز تعطیل شود بعد از مثال 20 دقیقه مجدد بازگشایی شود این خود ترویج معروف در جامعه است.

در این جلسه اعضا شورای امر به معروف اصناف شهرستان به ارائه گزارشی از فعالیت های خود پرداختند که حسین عجم مسئول بسیج اصناف حوزه الهادی شاهرود در این جلسه با اشاره به برگزاری مانور تذکر لسانی در بازار گفت: ما تلاش کردیم با برگزاری مانور تذکر لسانی در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های فقه بازار با همکاری اتحادیه ها و اتاق اصناف گفت: ما کلاس های آموزشی فقه بازار را برای آموزش کسب حلال برگزار می کنیم و با برگزاری جلسات شوراهای همفکری اصناف در راستای شناسایی معروفات فراموش شده و منکرات رایج نیز تلاش هایی را انجام داده ایم.

عجم با اشاره به چاپ و تکثیر برشور و بنر در بازار و اصناف شاهرود گفت: بنرهایی با موضوع حجاب و عفاف و همچنین برشورهایی با موضوعات حجاب و عفاف و ترویج آن در جامعه و احادیثی در باب نماز اول وقت و عفاف و حجاب در بازار و اصناف توزیع و نصب شده است.

در پایان این جلسه در خصوص اجرای برنامه های اثرگذار در موضوع امر به معروف و نهی از منکر بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها