علیرضا مناقبی گفت: بنا بر اظهارات مسئولان با توجه به اینکه قاچاقچیان کلان مفسد اقتصادی هستند و در کشور اخلال ایجاد می‌کنند، باید آنها را اعدام کرد.
کد خبر: ۸۷۳۲۸۸۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا مناقبی اظهار کرد: ما امروز نه تنها مبارزه ای با کالای قاچاق نداریم بلکه با سیاست‌گذاری‌هایی که  می‌کنیم در حال ایجاد بسترسازی برای ورود کالای قاچاق هستیم.

وی بابیان اینکه برای واردات کالای قانونی افراد زمان زیادی را باید طی کرده  و درگیر بروکراسی اداری شوند افزود: در اقتصاد ایران به‌جای اینکه ریسک واردات غیرقانونی را بالا ببریم فاصله زیادی میان واردات غیرقانونی و قانونی ایجاد کرده‌ایم و افراد را راغب به واردات کالا به‌صورت غیرقانونی می‌کنیم.

مناقبی خاطرنشان کرد: هر واردکننده باید 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده خود را پرداخت کند این در حالی است که این رقم می‌تواند سود یک فرد باشد و در کنار آن دوباره مالیات مشاغل می‌گیرم.

رئیس مجمع واردات ایران ادامه داد: در اقتصاد کشور باید شرایطی ایجاد شود که مردم سمت کالای قاچاق نروند و وقتی این شرایط ایجادشد اما کار قانونی انجام نشد، باید برخورد شدیدی با قاچاقچیان داشت و بنا بر اظهارات مسئولان با توجه به اینکه قاچاقچیان  کلان اقتصادی مفسد اقتصاد هستند و در کشور اختلال ایجاد می‌کنند حتی باید آنها را اعدام کرد.

وی تصریح کرد: واردات یک کالا به‌صورت قانونی 3 ماه زمان می‌برد اما در واردات کالا به‌صورت قاچاق افراد حداکثر 2 هفته‌ای محصول خود را به کشور وارد می‌کنند.

مناقبی همچنین در خصوص مناطق آزاد گفت: فلسفه ایجاد مناطق آزاد در کشور ما این بود که با پایین آمدن تعرفه‌ها شرایط صادرات کالا فراهم شود نه اینکه امروز مناطق آزاد را مرزنشینی کنیم که این امر نیز به نام مرزنشینان اما به کام برخی افراد است.

وی تأکید کرد: کالاهای ته لنجی و ملوانی که  امروز به کشور وارد می‌شود نوعی دور زدن قانون است زیرا قانون اجازه داده که ملوانان تنها در حد نیاز زندگی خودشان وارد کنند.

ارسال نظرات