مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال۲۰۰ تن انجیر از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۳۲۷۹۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مجید قاسمی‌نژاد اظهار داشت: در شهرستان سروآباد 25 هکتار از باغات به میوه انجیر اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال 200 تن انجیر در این باغات برداشت شود.

وی گفت: محصول انجیر معمولاً در مناطق نیمه گرمسیری شهرستان سروآباد از جمله در در روستاهای تفین، ژیوار، بلبر، سلین و گواز برداشت می‌شود و از 25 هکتار سطح باغات انجیر 5 هکتار آن غیر بارور و بقیه بارور هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد از شهرستان سروآباد به عنوان قطب انجیر کردستان نام برد و گفت: فصل برداشت محصول انجیر از 15 مرداد ماه هر سال آغاز می‌شود و به مدت 20 روز ادامه دارد.

قاسمی‌نژاد افزود: به طور متوسط در هر هکتار از باغات انجیر 10 تن انجیر برداشت می‌شود که سالانه پیش‌بینی می‌شود 200 تن انجیر از باغات سروآباد برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه انجیر میوه‌ای با خاصیت فراوان است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است، اظهار کرد: انجیر میوه‌ای گرمسیری و با شرایطی که اکوسیستم سروآباد دارای آن شرایط است در باغات این شهرستان به خوبی رشد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که انجیر دارای خواص ضد سرطانی است و نقش به‌سزایی در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: انجیر دارای سه گونه ارقام سیاه، سبز و زرد است که معمولا به صورت تازه‌خوری و حتی خشکبار وارد بازار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی برای توسعه سطح باغات انجیر در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه درخت انجیر نیاز کمی به آب دارد امیدواریم در سالجاری و سال‌های آتی سالانه 5 هکتار به سطح باغات انجیر افزوده شود و از نظر کارهای ترویجی نیز یافته‌های علمی به باغداران و انجیرکاران این شهرستان انتقال داده می‌شود.

وی قیمت هر کیلوگرم از انجیر را به طور متوسط بین 5 تا 7 هزار تومان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر محصول انجیر نیاز مصرف‌کنندگان استان را برآورده می‌کند.

ارسال نظرات