خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی مجمع عالی بسیج کشور گفت: خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمن نیازمند پیوند ناگسستنی و محکم نیروهای فعال و ارزشی انقلاب است.
کد خبر: ۸۷۳۲۷۴۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سید محمد حسینی روز سه شنبه در گردهمایی  هنرمندان بسیجی کشور و مسئولان کانون های فرهنگی بسیج هنرمندان در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با تاکید بر تاکید بر تقویت عزم و اراده نیروهای انقلابی و ارزشی برای بی اثر کردن نقشه های دشمن، اظهار کرد: اقدامات خصمانه دشمن امروز از جنگ سخت و نیمه سخت و حتی جنگ نرم فراتر رفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز روش جنگ ترکیبی را به کار گرفته و از همه ابزارهای این سه جنگ یاد شده با طرح انواع شبهه ها و القائات استفاده می کند، و متاسفانه برخی نیز در داخل با او همنوایی کرده و زمینه ساز طرح ها و برنامه های دشمن می شوند. 

وی گفت: دبیرکل ناتو اخیرا به صراحت گفته روش جنگ ما از حالت نظامی به مجازی و سایبری تغییر پیدا کرده است، و روی آن سرمایه گذاری کلانی را نیز انجام می دهند. 

حسینی در ادامه اضافه کرد: از این رو رسالت نیروهای انقلاب مضاعف و دو چندان است، و از جانب آنها باید بیش از گذشته کار و تلاش شود. 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر این نیروها به وظیفه خود عمل نکنند هر مقدار هم که رهبر فرزانه انقلاب روشنگری کنند، کفایت نمی کند. 

وی تصریح کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس حضرت امام به عنوان فرمانده کل قوا بیانات و رهنمودهای خود را ارایه می کردند، و یکایک بسیجی ها در خط مقدم حضور داشتند، امروز نیز چنین وضعیتی باید باشد، و الا تجربه های تلخ تاریخی که برای عبرت و درس آموزی فرا روی ما قرار داده شده دوباره تکرار می شود. 

حسینی با بیان اینکه دشمنی های دشمنان کاملا آشکار است و جای هیچ گونه شگفتی و تعجبی در این خصوص وجود ندارد، گفت: آن چیزی که مهم است، جبهه خودی است که باید از انسجام کافی برخوردار باشد. 

وی با اشاره به جایگاه و نقش ویژه هنرمندان در تقابل با توطئه های فرهنگی دشمن، گفت: رسالت افرادی که از استعداد و توانمندی برخوردار هستند، از افراد عادی خطیرتر است. 

حسینی با بیان اینکه فارغ از بحث قدرت و زور بازو، فکر و اندیشه یک شاعر و یا متفکر نیز در جنگ بسیار موثر است، افزود: در جنگ نرم برای عواملی همچون فکر اندیشه و توانمندی های هنری باید حساب ویژه ای باز شود. 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای بهره گیری از سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، انیمیشن و بازی های رایانه ای و شعر و ادبیات برای نفوذ فرهنگی خود به درون جامعه، افزود: فعالیت در این عرصه ها نیازمند یک برنامه ریزی سنگین و منسجم است، و نمی شود با یک حرکت عادی اثرهای آن را خنثی کنیم. 

وی با انتقاد از رویکردها و دیدگاه هایی که با وادادگی در برابر اوضاع اقتصادی و سیاسی موجود در جهان خواستار پذیرش این شرایط به عنوان یک واقعیت محض هستند، گفت: اگر ما حامی و طرفدار فرهنگ مقاومت هستیم، مسئولیت سنگینی را بر عهده داریم. 

حسینی با تاکید بر اینکه مهمترین مساله در جنگ، دشمن شناسی است، گفت: اگر دشمن را خوب نشناسیم و شگردها و شیوه های آن را نیز نتوانیم برای مردم تبیین کنیم بر ما غلبه پیدا می کند، و در مقابل اگر این روش ها را به خوبی بیان کنیم مشت دشمن را برای باز کردیم و شگرد هایش دیگر نمی تواند اثر گذار باشد. 

وی با بیان اینکه مردم عادی اگر به ترفندهای دشمن آگاهی نداشته باشند، به طور حتم تحت تاثیر آن قرار می گیرند، افزود: با توجه به گستردگی کارهایی که در این زمینه باید انجام شود، هماهنگی و تقسیم کار بین نیروهای ارزشی ضروری است. 

گردهمایی مسئولان کانون های فرهنگی بسیج هنرمندان با برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارتی و مجموعه برنامه های مختلف فرهنگی تا چهارم شهریورماه ادامه پیدا می کند. 
ارسال نظرات