هدایت الله خادمی گفت :شرکت‌های نفتی بنا به مصالح، منافع و سیاست‌های نفتی که دارند هر وقت دلشان خواست دولت ها را تغییر می‌دهند از این نگرانیم مبادا شرکت‌های بزرگ نفتی خارجی حاکم شوند و دست به چنین کارهایی بزنند.
کد خبر: ۸۷۳۲۷۱۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

 هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تاسف بار است در زمان منحوس پهلوی اول هم که یک رژیم دیکتاتوری بود، کنسرسیوم نفتی را به مجلس فرستاد تا مجلس پس از بررسی شیوه های مختلف، تصویب کند ولی دولت و وزارت نفت کنونی از پردازش قراردادهای جدید نفتی شانه خالی کرده و به مجلس هم نیاورده است.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر شرکت های بزرگ نفتی حاکمان کشور هستند افزود: این شرکت‌های نفتی بنا به مصالح، منافع و سیاست‌های نفتی که دارند هر وقت دلشان خواست سیاست نفتی دولت را تغییر می‌ دهند و حتی دولت ها را تغییر می‌دهند لذا ما از این نگرانیم که مبادا شرکت‌های بزرگ نفتی خارجی حاکم شوند و دست به چنین کارهایی بزنند.

خادمی اذعان داشت: امیدواریم قراردادهای جدید نفتی، اتفاقات بدی را  برای کشورمان فراهم نکنند، امیدواریم مجلس و نظام به IPC  ورود یابند، امیدواریم مجلس و هیئت رییسه با دقت بیشتری به قراردادهای جدید نفتی بپردازند.

عضو کمیسیون انرژی خاطر نشان کرد: قراردادهای جدید نفتی برای 30 سال  آینده طراحی شده است که هیچ کدام نیستیم  لذا با این روشی که پیش می‌روند تا  30 سال دیگر پیش با این روش زیر ساختی اقتصاد نفتی نخواهیم داشت و کاملا وابسته به خارجی‎ها خواهیم بود.

ارسال نظرات