علی اکبر ابراهیمی نژاد گفت: دولت شفافیتی در مباحث مالی ندارد منجمله قراردادهایی که با شرکت‌های خارجی می‌بندد همین باعث می‌شود که هر چند وقت یکبار تخلفات در قراردادهای مالی فاش شود و کرسنتی را به بارآور می‌آورد.
کد خبر: ۸۷۳۲۶۸۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

علی اکبر ابراهیمی نژاد کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه دولت برای حمایت از تولید داخلی اهمیتی قائل نیست، اظهار داشت: دولت در پی تجارت آزاد و جهانی است و اعتقاد دارد برای زنده ماندن در این عرصه جهانی باید تلاش فراوان داشت و اگر صنایع نتوانستند در این مسیر زنده بمانند هیچگونه دلیلی وجود ندارد تا دولت به حمایت ازآنها بپردازد.

 وی با بیان اینکه قراردادهای مالی غیر شفاف با خارجی‌ها، کرسنت ساز خواهد شد افزود: دولت شفافیتی در مباحث مالی ندارد منجمله قراردادهایی که با شرکت‌های خارجی می‌بندد لذا همین باعث می‌شود تا هر چند وقت یکبار تخلفات در قراردادهای مالی فاش شود و کرسنتی را به بارآورد.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: دلالانی در سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلفی وجود دارند که برای کسب منفعت بیشتر، فضای اقتصادی را از شرکت های داخلی دور ساخته و به سمت شرکت خارجی موردنظری که حق دلالی بیشتری می‌دهد می‌کشاند.

وی خاطر نشان کرد: دولت و وزارتخانه‌های مرتبط کل دستاوردهای برجام را در صادرات و فروش نفت خام خلاصه کرده است لذا با هر شیوه‌ای دست به دامن شرکت‌های مختلف شده است تا سودهای کلان بدست آورد و از این طریق برجام ،وجهه پابرجایی دولت محسوب می‌شود.

ارسال نظرات