یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: از سویی رکود اقتصادی موجب تعطیلی کارخانجات شده است و از سویی دیگر نرخ رشد اقتصادی را 4.4 درصد اعلام می کنند، مشخص نیست که این تناقض گویی های آماری از کجا سرچشمه می گیرد.
کد خبر: ۸۷۳۲۶۴۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

بهنام ملکی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سردرگمی آماری که دولت ایجاد کرده است، اظهار داشت: از سویی رکود اقتصادی موجب تعطیلی کارخانجات شده است و از سویی دیگر نرخ رشد اقتصادی را 4.4 درصد اعلام می کنند، مشخص نیست که این تناقض گویی های آماری از کجا سرچشمه می گیرد.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش خام فروشی‌ها در حوزه نفت و انرژی هستیم افزود: با توجه به اینکه میزان  فروش بشکه‌های نفت خام افزایش یافته است و امکان درآمدهای ناشی از فروش نفت خام به اشکال مختلف در کشور فراهم شده است و از آنجایی که اقتصادی وابسته به درآمدهای نفتی داریم، باعث تغییرات اقتصادی شده است و شاید بتوان گفت دولت آمار فروش نفت خام را جزو رشد اقتصادی 4.4 درصد مد نظر قرار داده است.

ملکی خاطر نشان کرد: در سال نزولات آسمانی خوبی را داشتیم که موجب افزایش محصولات کشاورزی شده است لذا دولت به برخی حیطه‌های اقتصادی  که رشد اینچنین داشته پرداخته است.

ارسال نظرات