آیت الله جوادی آملی: اگر کسی تقوایی را از دست داد علمی را از دست داده است زیرا تقوا وسیله شناخت است.
کد خبر: ۸۷۳۲۵۲۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مفسر بزرگ قرآن کریم با تاکید براینکه حوزه ویژگی‌هایی دارد که در دانشگاه نیست و علم در درس و بحث نیست و باید با طلاب بیشتر کار شود، بیان کرد: مدیران حوزه‌های علمیه مدیریت در حاشیه کار قرار دهند و اصل را تدریس و تالیف و مباحثه قرار دهند.
آیت الله عبدلله جوادی آملی در آغاز سال تحصیلی 95-96 حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) آمل اظهار داشت: اساس علم حسی و تجربه بر اساس حس و تجربه بوده و اهل‌ البیت آمدند تا دو مطلب را به ما بگویند.

وی ادامه داد: اگر کسی تقوایی را از دست داد علمی را از دست داده است زیرا تقوا وسیله شناخت است.

جوادی آملی با بیان اینکه قسمت مهم علم از درون می‌جوشد، گفت: دو راه برای کسب معرفت داریم، شنیدن از بیرون و مطالعه کتاب که شنیدن از بیرون تنها راه کسب نیست زیرا کاری که از نماز شب و طهارت روح ساخته است از درس و بحث ساخته نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر اصل این باشد دستاوردهای بزرگ محو نمی‌شود و مدیریت در کنار کارشان قرار گیرد، افزود: هر روز یک مباحثه و تدریس داشته باشیم و به صحبت‌های مراجع و بزرگان گوش دهید تا ترقی کنید.

جوادی آملی با اعلام اینکه سن وقتی بالا رفت دیگر فرصت‌ها کمتر می‌شود، عنوان کرد: در حوزه‌های علمیه دو عنصر محوری داریم که سازنده حیاتی و شناسنامه حوزه‌ها هستند  و با وجود آنها  کارگرد حوزه و دانشگاه فرق دارد.

وی افزود: عنصر اول این است که از چه راه مکتب را بفهمیم و دوم اینکه چه مطلبی را بفهمیم این دو عنصر فارغ بین حوزه و دانشگاه است.

مرجع عالی قدر جهان اسلام با بیان اینکه کار در دانشگاه براساس حس و تجربه بوده و با از دست دادن آن علم حاصل از حس و تجربه از دست می‌رود، خاطرنشان کرد: همانطور که یک ناشنوا و نابینا نمی‌تواند بشنود و ببیند و از اقسام نغمه‌ها و آهنگ‌ها خبری ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها