مدیرعامل هلدینگ تاپیکو خبر داد

بهره‌برداری از پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس تا پایان سال

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو از عرضه ۳۰۰ میلیارد تومانی اوراق سلف برای تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و گفت: فاز نخست این پالایشگاه پیشرفت ۹۵ درصدی دارد.
کد خبر: ۸۷۳۲۵۰۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن پیوندی مدیرعامل شرکت هلدینگ تاپیکو با اشاره به عرضه اوراق سلف برای تامین مالی پروژه ستاره خلیج فارس گفت: براساس رایزنی‌های صورت گرفته با مسؤولان ،اوراق سلف به مبلغ 300 میلیارد تومان توسط شرکت تاپیکو که 49 درصد از سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در اختیار دارد عرضه و خوشبختانه با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تاکید براین که در بدو ورود به این شرکت سفری برای بازدید از این پالایشگاه به بندرعباس داشته است،افزود: من از نزدیک در جریان امور این پالایشگاه قرار گرفتم به طوری که هم اکنون این پالایشگاه پیشرفت 80 درصدی دارد و پیشرفت فاز نخست آن نیز از 95 درصد عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ تاپیکو تصریح کرد: تمام تلاش هلدینگ این است که این پالایشگاه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد تا از خام فروشی میعانات گازی جلوگیری شده و در عوض با تولید بنزین باکیفیت جلوی واردات بنزین گرفته شود.

پیوندی اظهار داشت: براساس وعده وزیر نفت واحد تولید گاز مایع و تقطیر پالایشگاه می تواند در مهرماه به بهره برداری برسد اما به لحاظر رعایت مسائل ایمنی و با صحبتهایی که با مسؤولان امر صورت گرفت قرار شد تا بنزین در این پالایشگاه به تولید نرسیده پالایشگاه را افتتاح نکنیم.

بنا به این گزارش،  پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است که در صورت راه اندازی می تواند 36 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو4 تولید کند. بر این اساس ضمن قطع واردات بنزین، ایران به عنوان صادرکننده این محصول استراتژیک و پرمصرف در جهان شناخته می شود.

ارسال نظرات