خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امام باقر(ع) خطاب به حاکمان بنی مروان فرمودند " چرا شما وابسته اید که دشمن شما را تهدید می کند " تاکید کرد: تمام ننگ های تاریخ از نفوذ بیگانگان نشات گرفته است.
کد خبر: ۸۷۳۲۴۷۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت السلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع مجموعه نمایندگی های ولی فقیه در سپاه استان و شهرستان ها با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهارداشت: واضح است اگر کشوری مستقل نباشد هرگز به هدف نخواهد رسید .

وی با بیان اینکه شرط اول مسلمان بودن یعنی از غیر آزاد بودن و تصمیم بر اساس تعالیم مکتب الهی داشتن افزود: مشکلاتی که ما از صدر اسلام تا امروز داشتیم در این قضیه باید بررسی شود.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: دو جریان در طول تاریخ بوجود آمد و امروز منشا فتنه های بزرگ بین مسلمین است که به شدت وحدت مسلمین را خدشه دار کرده است .

وی یادآور شد: وقتی در صدر اسلام گفته می شود حکومت بنی امیه و حکومت بنی مروان این حقیقتش چیست و رمز آن باید گشوده شود . این دست غرب یا روم و دست بیگانه است که از آستین بنی امیه بیرون آمده است.

عبادی خاطرنشان کرد : سرجون بن منصور رومی از مسيحيان شام بود كه معاويه او را به عنوان مشاور خويش در امر حكومت، استخدام كرده بود مثل مستشاران دوران طاغوت تصمیم نهایی حکومت را او می گرفت .

وی اظهارداشت: آن روزی که معاویه در جنگ صفین برعلیه امام علی (ع) لشکر کشی کرد از دروازه ای دیگر مرکب ها و شترهای بار هدایا به سمت قیصر روم می فرستادند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در حقیقت روم یا غرب با وصی خدا و برادر پیامبر(ص) می جنگد و نفوذ دارد به وسیله کسی که شهادتین می گوید چون حکومت بنی امیه مستقل نیستند و تصمیم را کسی دیگر می گیرد .

عبادی ادامه داد: زهری که امام حسن(ع) را شهید کرد معاویه از دست قیصر روم گرفته بود همچنان که طرح کربلا با دست سرجون رومی است و معاویه که از دنیا رفت سرجون رومی مونس یزید شد و مطالب را به او گوشزد می کرد و این سرجون رومی بود که یزید را برای جنگ با فرزند رسول خدا ترغیب کرد و تمام نقشه های کربلا توسط سرجون رومی یعنی از طرف غرب بود.

وی یادآور شد: جریانات به بنی مروان که همتای بنی امیه بود منتقل شد و چنان تحت تاثیر حکومت غربی بودند که حتی تا آن تاریخ با آن حکومت و امکانات از جهت اقتصادی سکه مستقل نداشتند و از سکه رومی استفاده می کردند . و به دلیل ضعف اقتصادی مرتب از جانب غرب تهدید می شدند.

عبادی با بیان اینکه امام باقر(ع) خطاب به حاکمان بنی مروان فرمودند " چرا شما وابسته اید که دشمن شما را تهدید می کند " تاکید کرد: تمام ننگ های تاریخ از نفوذ بیگانگان نشات گرفته است.

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام هیچ نیستند اما از این وابستگی مسلمین سوء استفاده می کنند و این مهر نابودی امت های اسلامی است. بین مسلمین اختلاف ایجاد کردند و بر اساس اختلاف بین مسلمین به خواسته های خود که تسلط بر دنیا است می رسند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تاریخ برای ما عبرت است افزود: وقتی نفوذ مسیحی های اروپایی در حاکمان اندلس مسلمان صورت گرفت، مسلمانان را یک جا قطع عام کردند و در مملکت آنان بیش از 650 سال صدای اذان قطع شد و بعد از تحقق حکومت اسلامی در ایران توانستند صدای اذان را در سرزمین خود بشنوند.

وی با بیان اینکه امروز افرادی که فتنه هایی را بین مسلمانان به راه انداختند یا نفوذی و منافق هستند و یا جاهل و نادان هستند تصریح کرد: نتیجه اش این است که به اسم یک مذهب و یک طایفه اختلاف می اندازند و راه حل آن یک کلمه است و رهبر انقلاب در سخنرانی های اخیر خود ما را به جهاد کبیر دعوت کردند.

عبادی عنوان کرد: جهاد اصغر و اکبر را شنیده ایم. جهاد اصغر جنگ نظامی و در گیری در آب و خاک است که مقدمه ساز است اما کارساز نیست و جهاد اکبر جهاد با نفس است که همه مفاسد از نفس نشات می گیرد .

وی تاکید کرد: جهاد کبیر مستند به آیه کریمه قرآن، جهادی بسیار بزرگ است که حتی یک فشنگ هم لازم ندارد چون خود به خود پیروز می شوید.

وی با بیان اینکه در جهاد کبیر با اطاعت نکردن از دشمن پیروز می شوید و نمی خواهد با دشمن بجنگید تصریح کرد: مسلمانان چرا از کفار و صهیونیست تبعیت می کنند این ننگ است علنی می نشینند در مقابل دشمن مذاکره و تفاهم می کنند .

نماینده ولی فقیه در استان افزود: امروز جهاد کبیر نزدیک ترین و قاطع ترین راه مقابله با دشمن است لازمه آن این است که بصیرت پیدا کنیم، دشمن را بشناسیم و بر اساس دین، قانون و منافع خود عمل کنیم .

وی متذکر شد: شکست ما در اطاعت از دشمن و نفوذ بیگانه است و تنها دوای بصیرت می تواند کارساز باشد .

عبادی ادامه داد: هر وقت نام مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، بسیج مستضعفین و جامعه حزب اللهی به گوش می رسد اولین چیز که به ذهن می آید بصیرت است اینجا سازش پذیری معنا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند " شما خرمشهرهایی در پیش دارید" آنها نظامی نیست یعنی مغز ، اندیشه و قلب را از اسارت درآورید .

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به پاسداران گفت: رهنمودهای رهبری و این فرصت ها را قدر بدانیم و جامعه تشنه را سیراب سازید تا روزی برسد که پیکره جامعه ما اشباع شود .

عبادی تصریح کرد: امروز عده ای آمریکا را بزک می کنند و این کار را توجیه می کنند باید کار کنید و این خرمشهرهایی که فکر و اندیشه را از محاصره دشمن که حلقه زده بر آن حفظ کنید .

وی اظهارداشت: به شما پاسداران افتخار می کنیم شما نور چشم اهل اسلام و امام زمان(عج) هستید.

انتهای پیام/1200

ارسال نظرات
پر بیننده ها