دوره آموزشی دبیران امر به معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کیار در شلمزار برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۲۴۴۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جواد علیدادی، دبیر شورای امر به معروف ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کیار، گفت: در این دوره یک روزه، پنج کلاس برای شرکت کنندگان با موضوعات گفتنان ولایت، مهارتهای امر به معروف و نهی از منکر، قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و ارشاد شبکه اطلاعات امر به معروف و ارشاد محله محور، برگزار گردید.

وی هدف از برگزاری این دوره را احیا و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه شئون و برنامه های بسیج و اصلاح وضعیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از طریق هدایت، ترغیب آحاد مردم در عمل به معروفات و نهی و بازداشتن از منکرات با استفاده از ظرفیت های موجود در بسیج عنوان کرد.

همچنین سخنران برنامه ،حجت الاسلام ابوالقاسم قربانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کیار گفت: یکی از فریضه های مهم در دین مبین اسلام که در کنار نماز و روزه و زکات قرار دارد و بلکه قوام واجبات به آن است، امر به معروف و نهی از منکر می باشد .

وی، ضمن اشاره به حدیثی از حضرت علی (علیه السلام) افزود: انسان مومن نمی تواند نسبت به امور اجتماعی و دینی بی تفاوت باشد و کسانی که منکرات را ببینند و تذکر ندهند مثل مردگانی هستند که دربین مردم زندگی می کنند.

دادستان شهرستان کیار از دیگر سخنرانان این دوره آموزشی بود، که به تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت.

به گزارش بسیج، در این دوره آموزشی 80 نفر از دبیران امر به معروف و نهی از منکر فعال بسیج شهرستان کیار حضور داشتند.

ارسال نظرات