خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قرارداد های خارجی دولت در موضوعات مختلف راه نفوذ غرب را هموار می کند خواستار صداقت در برابر افکار عمومی شد.
کد خبر: ۸۷۳۲۴۴۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص قرارداد های نفتی جدید که اعتراضات مردم و نمایندگان را در پی عدم شفافیت ها و محافظه کاری ها به همراه داشته است اظهار کرد: معرفی آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت ، از همان ابتدای دولت یازدهم اما و اگرهای زیادی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در قرار داد نفتی کرسنت اتهامات زیادی متوجه مهندس زنگنه می باشد و هرگز در مورد ایشان وسوابقشان روشنگری صورت نگرفت و نهایتا با رای زنی های زیادی که از سوی برخی حامیان و پدران معنوی بعضی جریان ها با بعضی از نمایندگان مجلس قبل صورت گرفت توانستند رای اعتماد مجلس را در خصوص ایشان بدست آورند.

قبادی یادآور شد: پرونده این قرار دادها از زمان دولت های هفتم و هشتم باز است  و آقای زنگنه و همکارانشان جزو اصلی ترین مهره های قرارداد های نفتی صورت گرفته هستند و جناب آقای رییس جمهور و مشاورانشان در جریان این ویژه خواری ها و امتیاز دادن ها بودند.

این کارشناس با اشاره به نوع قرار دادهایی که مد نظر دولت می باشد و از آن با عنوان راهی برای بهبود وضعیت نفتی یاد می کند عنوان کرد: قرار داد های جدید مشکلات جدیدی را به همراه دارد و دست غربی‌ها را برای ورود به گلوگاه های اقتصادی و بهره برداری حداکثری باز می گذارد.

وی افزود: اگر تا پیش از این از قراردادهایی در مدت زمان های کوتاه (مدل بای بک) استفاده می شد امروز با قرار داهایی رو به رو هستیم که زمانی 32 ساله را در پی دارد و تبعات آن به واسطه زمان طولانی مدتش می‌تواند تهدیدات زیادی را در پی داشته باشد.

قبادی توضیح داد: اجازه احداث و بهره برداری از مخازن نفت و گاز به شرکت های خارجی داده شده در حالی که مخازن نفت و گاز و اطلاعات از ذخائر استراتژیک جزء محرمانه ترین اطلاعاتی است که هیچ کشوری اجازه دسترسی به آنها را به کشور دیگر نخواهد داد، از این گونه معاملات و قراردادها بوی وابستگی به غرب و هموار شدن راه نفوذ دشمن به مشام می رسد.

وی تشریح کرد: به نظر می رسد دولت با قرار دادهایی از این دست در نظر دارد تا طرف غربی را تحت تاثیر قرار دهد و به زبان عامیانه سبیل آنها را چرب کند تا آنها نیز در موضوع برجام با دولت همکاری کنند و از حجم سختگیری های خود بکاهند.

وی اضافه کرد: نفوذی که دو سال پیش رهبر معظم انقلاب در خصوص آن هشدار داده بودند امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

قبادی با اشاره به قرار دادهای اخیر وزارت راه با طرف اتریشی بیان کرد: دردناک ترین خبر در حوزه اقتصاد انتشار تصاویر آقای آخوندی ، وزیر راه و ترابری و فردریش اشتیفت سفیر اتریش در  تهران در مراسم افتتاح کترینگ بین المللی دونا بود، به موجب این قرارداد طبخ غذای قطارهای مسافرتی به این شرکت واگذار شده است ما این سوال را از آقای وزیر می پرسیم ، آیا این کار لازم بود؟

وی با ذکر نمونه دیگری گفت: قرار داد دیگری که موضوع همایش ایران کانکت است یک قرارداد مخابراتی است که وزارت ارتباطات برای تکمیل زیر ساخت های مخابراتی و همچنین جلب سرمایه گذاری خارجی در حوزه ارتباطات با یک شرکت انگلیسی وارد گفتگو و عقد قرار داد شود.

قبادی اضافه کرد: مسئولان ما باید در این موضوع احساس خطر نمایند چرا که ممکن است موضوعات جاسوسی در جریان باشد و دست سرویس های جاسوسی نظیر m i6 در کار باشد؛ انگلیس هرگز از این موقعیت برای استفاده های جاسوسی چشم پوشی نمی کند.

این کارشناس تاکید کرد: قراردادهای اخیر اندیشه اقتصاد مقاومتی را زیر سوال می برد، ما نیروی انسانی و کارشناس کارآمدی داریم که می توانند در اکتشافات نفتی بیشترین خدمات را ارائه دهند، نیروی داخلی توانایی ورود به حوزه های مهندسی را دارد.

وی بیان کرد: قرار دادهای منعقد شده کاملا در مغایرت با اهداف و کارکرد های اقتصاد مقاومتی می‌باشد، اتکا به نیروی انسانی داخلی از آموزه های اقتصاد مقاومتی است، لذا هیچ یک از این موارد در قرار داد‌های اخیر دولت دیده نمی شود.

قبادی در بخش پایانی این گفت وگو از عدم شفافیت دولت در برابر اذهان عمومی اشاره و اذعان کرد: متاسفانه دولت یازدهم از ابتدا با مردم صادق نبوده است، زمانی که برجام در جریان بود و مردم می خواستند که متن آن برای بررسی در اختیار افکار عمومی قرار گیرد در عمل این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: اکنون هم در موضوع قرار دادهای نفتی همین روند در جریان است، دولت از ارائه متن قرار دادها خود داری می کند.

قبادی در خاتمه یادآور شد: مردم و مجلس خواستار روشنگری و صداقت دولت هستند، انتظار می رود دولت با مردمی که اعتماد خود را تقدیم نموده است صاقانه رفتار کند و از هر گونه ضرر و زیان ملی جلوگیری نماید.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها