مسئول نمایندگی سپاه دشتی:

مسجد بهترین پایگاه برای مبارزه با دشمن درونی و بیرونی است

حجت الاسلام ابوذر شاد بیان داشت: مسجد بهترین پایگاه برای اتاق فکر و تربیت افراد جهت مبارزه با دشمن درون و برون و شیطان است.
کد خبر: ۸۷۳۲۳۸۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیجاز دشتی، ابوذر شاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد در مسجد ولیعصر ضمن محکوم کردن آتش زدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست، اظهار داشت: در همه مذاهب چه الهی و چه بشری، مکانی برای انجام برنامه ها و مراسم در نظر گرفته می شود، که مردم برای انجام وظایفشان به ان مکان ها می روند، در اسلام این مکانها مسجد نامیده می شود، که بزرگترین نقش مساجد، توجه دادن انسان ها به خداوند متعال وخالق هستی است، که این توجه موجب ایجاد حس عبادت و بندگی در انسان می شود.

وی یادآور شد: مساجد در اسلام بیش از چهارده قرن است که تاثیر شگرفی بر تهذیب انسان و رشد و تعالی جامعه انسانی و تربیت افرادی مومن و کار آمد، داشته است.

شاد در ادامه به جایگاه ویژه مساجد در جامعه اسلامی اشاره نمود و تصریح کرد: مسجد بهترین جایگاه برای عبادت و یاد خدا، بهترین پایگاه فراگیری معارف اسلامی و تبلیغ و ارشاد و هدایت مردم، بهترین پایگاه برای همبستگی و وحدت اقشار مختلف، بهترین پایگاه برای اتاق فکر و تربیت افراد جهت مبارزه با دشمن درون و برون و شیطان می باشد.

وی همچنین بیان داشت: در مسجد ارکان مختلفی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها نقش امام جماعت است و می توان گفت مسجدی موفق است که امام جماعتی موفق داشته باشد، امام جماعتی که آشنا به وظایف خود باشد و ثانیا مدیر و مدبر بوده و مقبولیت و محبوبیت داشته باشد و بتواند موانعی که موجب عدم جذب جوانان به مسجد می شود را شناسایی و آنها را مرتفع نماید، وظیفه جوانان نیز این است که هرچه بیشتر با مسجد پیوند داشته باشند تا در دنیای امروز که هجمه های فرهنگ بیگانه بر سر ما می بارد، ایمن باشند.

وی در پایان ضمن تقدیر از هیات امناء و خدام مساجد در سطح شهرستان افزود: همه کسانی که در مساجد فعالیت دارند وظیفه دارند که همسو با امام جماعت برنامه مسجد را پیگری تا ان شاالله به اهداف اسلام ناب نائل شویم.

ارسال نظرات