تعداد طرح های سرمایه گذاری استان که در عملیات اجرایی آنها در هفته اول شهریورماه آغاز می شود 2پروژه با سرمایه گذاری 1550 میلیارد تومان می باشد.
کد خبر: ۸۷۳۲۳۶۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان از بهره برداری و کلنگ زنی 535 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 1045 میلیارد تومان در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه عمرانی، 497 پروژه با اعتبار 307 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی 38 پروژه به ارزش 737 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

مهندس رحمتی با بیان این مطلب که 224 پروژه از مجموع 535 طرح عمرانی با اعتبار 255 میلیارد تومان مربوط به دستگاههای اجرایی استان می باشد، افزود: 261 مورد با اعتبار 19 میلیارد تومان توسط دهیاری ها و 50 پروژه با اعتبار 23 میلیارد تومان توسط شهرداری های استان انجام می شود.

وی اظهار داشت: تعداد طرح های سرمایه گذاری استان که در عملیات اجرایی آنها در هفته اول شهریورماه آغاز می شود 2پروژه با سرمایه گذاری 1550 میلیارد تومان می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در ادامه تصریح کرد: یکی از آنها مربوط به پروژه نیروگاه هزارمگاواتی شماره یک زنجان می باشد که با اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد تومان توسط وزیر محترم نیرو کلنگ زنی خواهد شد و دیگری پروژه فولاد جاده ابریشم با سرمایه گذاری 350 میلیارد تومان در شهرستان ایجرود می باشد.

رحمتی تعداد طرح های سرمایه گذاری قابل بهره برداری در هفته دولت استان زنجان را 30 طرح عنوان نمود که افتتاح بزرگترین مرکز تولید کاغذ با عنوان راشاکاسپین در شهرک صنعتی شماره یک با سرمایه گذاری 480 میلیارد تومان، فولاد افق کاران ابهر با 120 میلیارد تومان سرمایه گذاری از جمله این طرح ها می باشد.

معاون استاندار زنجان مجموع اشتغالزایی پروژه های سرمایه گذاری بهره برداری شده در هفته دولت را بیش از 1080 نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری دولت تلاش شده تا از اتخاذ تصمیمات احساسی توسط مدیران ارشد استان جلوگیری و اغلب طرح های عمرانی دولت با توجه به توازن منطقه ای در اولویت اجرا قرارگرفته اند.

وی در ادامه به تشریح برخی از مهمترین پروژه های عمرانی قابل افتتاح و کلنگ زنی هفته دولت در استان اشاره نمود و اظهار داشت: کلنگ زنی رسمی خط دوم راه آهن زنجان- قزوین که قرار است طی 18 ماه تکمیل شود، بهره برداری از 1340 واحد مسکن مهر، آغاز عملیات اجرایی اولین و بزرگترین پارکینگ طبقاتی زنجان با اعتبار 214 میلیارد تومان در قالب طرح مشارکتی با جانمایی حداقل 1100 واحد که تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسیدوکلنگ زنی لاین میانی طرح پادگان زنجان از جمله مهمترین پروژه ها در هفته دولت است.

مهندس رحمتی با بیان این مطلب که به لحاظ اعتبارات عمرانی در استان محدودیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های اعتباری چندین پروژه عمرانی و سرمایه گذاری مهم در استان هدف گذاری شده است و اقدامات عمرانی مهمی از قبیل: افزایش 23درصدی پوشش گازرسانی روستایی طی سه سال گذشته، انجام مراحل اخذ مجوز جهت آغاز عملیات اجرایی مجموعه پارک لجستیک زنجان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در 140 هکتار از اراضی غرب زنجان، انجام عملیات خاک برداری پروژه سبزه میدان در کنار تهیه اسناد فراخوان این پروژه و تکمیل پروژه محور دلجویی شهر زنجان در دست انجام است.

ارسال نظرات