خبرهای داغ:
سرپرست نمايندگي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان ميامي گفت: سردر حمام تاريخي آقايان ميامي مرمت شد.
کد خبر: ۸۷۳۲۲۷۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان،محمدصادق رضويان اظهار داشت: به مناسبت گراميداشت هفته دولت و در نخستين روز اين هفته، كار مرمت سر در اين حمام سنتي پايان يافت.

وي گفت: در این مرحله از مرمت کار برداشت الحاقات، خالي‌كردن بندها، بندكشي، تعويض آجرهاي فرسوده، پاك كردن رنگ نامناسب جداره ها و اصلاح جداره ها انجام شد.

رضويان با بيان اينكه اين گرمابه در قرون متاخر اسلامی ساخته شده است، گفت:  وجه تسمیه آن نیز از نام طایفه آقایان که همگی از سادات هستند و از طایفه های بزرگ میامی به شمار می روند گرفته شده است.

وي با اشاره به اينكه اين حمام در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است، افزود: فضاي اين حمام شامل سربينه (رختكن)، ميان در و گرمخانه است و آب مورد نياز بنا نيز از قنات ميامي تامين مي‌شده است.

رضويان گفت: اين حمام علاوه بر نوع معماري سنتي و ايستايي بالا، داراي جاذبه‏هايي از جمله محل برگزاري مراسم مختلف بوده است.

 بر اساس اسناد موجود، قدمت شهر ميامي بيش از هزار سال است.

حمام آقايان به شماره 30121 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است. اين حمام در شهر میامی، خیابان امام خمینی، 100 متری شمالی کاروانسرای میامی، ابتدای خیابان مسجد جامع اين شهر واقع شده است.

امروز، دوم شهريور ماه و نخستين روز از هفته دولت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها