كاهش توليد و كاهش تجارت و نبود نقدينگي در بازار سبب به وجود آمدن ركود اقتصادي است كه دوران ركود اقتصادي تمام بخش هاي بازار، مردم، اقتصاد و حتي دولت را در بر مي گيرد.
کد خبر: ۸۷۳۲۱۹۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، كاهش توليد و كاهش تجارت و نبود نقدينگي در بازار سبب به وجود آمدن ركود اقتصادي است كه دوران ركود اقتصادي تمام بخش هاي بازار، مردم، اقتصاد و حتي دولت را در بر مي گيرد.




بازاري كه به حالت ركود در مي آيد ناشي از مديريت ناصحيح در امر توليدات و صادرات است كه نبود نقدينگي در بازار مزيد بر اين عوامل باعث عدم تقاضا و خريد محصولات در جامعه مي شود و در نتيجه ركود اقتصادي بر جامعه حاكم خواهد شد.



با زياد شدن محصولات كارخانه اي در بازار و عدم تقاضاي آن توسط مردم خود بخود اين كالاها به كارخانه بازگشته و به دنبال آن عمل توليد در كارخانه انجام نخواهد شد و گاها با اخراج كارگران و افزايش نرخ بيكاري در جامعه اين ركود اقتصادي تشديد مي شود.



در اين ميان طبقه مرفه جامعه همواره از وضعيت بهتري نسبت به ديگر طبقات پايين جامعه برخوردار هستند اما همين تازيانه ركود اقتصادي در جامعه همه افراد را به شلاق خواهد گرفت.



كارگران هستند كه در اين گيرودار بدون هيچ سرمايه اي بيشترين ضرر را تجربه خواهند كرد.



در پي آن ركود اقتصادي دامن جامعه را خواهد گرفت و منجر به معضلات اقتصادي زيادي مي شود كه نه تنها بعد از امضاي برجام اين ركود اقتصادي مرتفع نگرديده است بلكه هر روز بر خانواده هاي كارگر جامعه ما فشار بيشتري را وارد خواهد كرد.



امروز جامعه ما در حالي با ركود اقتصادي دست و پنجه نرم مي كند كه خانواده هاي كارگر بسياري در منجلاب اين ركود غرق شده و تاثيرات منفي بازار هر روز بر زندگي آنها اثر مي گذارد.
منبع: بسیج سازندگی 
ارسال نظرات