خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مسجد ابتکار اسلام و رسول خدا(ص) است، گفت: در مسجد در تراز انقلاب و تمدن اسلامی باید جوانان حضورشان پررنگ تر شود.
کد خبر: ۸۷۳۲۱۲۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در گردهمایی بزرگداشت روز جهانی مساجد که با حضور امامان جمعه و جماعات،هیئت امنا ،خادمین و فرماندهان پایگاه های بسیج در مسجد مصلی شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به آیه قرآن و حدیثی از پیامبر در باب مسجد و خیر مقدم به شرکت کنندگان در گردهمایی با بیان اینکه مسجد ابتکار اسلام و رسول خدا(ص) است اظهار کرد: در ادیان دیگر ما معبد داشتیم اما کارکرد مسجد را ندارد که هم کارکرد فرهنگی و هم آموزشی و تربیتی و اجتماعی و سیاسی و مشورتی دارد.

وی افزود: اگر ما در تراز انقلاب اسلامی قرار بگیریم یکی از ابزارها مساجد است و امام جماعت و هیئت امنا و خدام و پایگاه های بسیج مسجد باید تراز تمدن اسلامی باشند.

امینی تاکید کرد: بنده بارها گفته ام باید امام جماعت تسبیح بردارد و روزی صد بار بگوید مسجد مال خداست و هیئت امنا هم صد بار بگیرد که ما مالک مسجد نیستیم و این موارد احساس می شود در مساجد هست و باید بدان توجه شود.

وی تصریح کرد: در مسجد در تراز انقلاب و تمدن اسلامی باید جوانان حاضر شوند و ما برای خدا از جوانان را بهره بگیریم و فرصت به جوانان بدهیم در هیئت امنا مساجد حاضر شوند و باید اتحاد، همدلی و انسجام ایجاد شود و انشقاق و نفاق در مساجد راهی نداشته باشد.

امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: باید به معماری مساجد توجه شود و هزینه های سنگین نباید صرف شود باید با کارکرد و معماری درست انجام شود و مصلی نمازجمعه باید بزرگ باشد و مساجد دیگر معموملی با معماری ساده و خرج معمولی بنا شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با امامان جماعات مساجد گفت: امام جماعت محور مسجد است و مدیریت مسجد با امام جماعت می باشد و امام جماعت فقط برای نماز جماعت نباشد بلکه حضور به موقع و با دقت و توجه به مردم داشته باشد و نماز اصل باشد.

امینی با بیان اینکه در قدیم ما وقف بر محراب داشتیم افزود: امام جماعت باید تمام وقت خود را برای مسجد بگذارد و این ایده آل است و باید بدان توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه شاهرود مسیر زیارتی امام رضا(ع) است گفت: ما در خدمت رسانی به زوار امام رضا(ع) آنطور که شایسته است عمل نمی کنیم و همه شهر در خدمت زوار نیست و باید همانطور که برای اربعین دقت داریم و برای زوار امام رضا(ع) که از شهر ما عبور می کنند نیز دقت کافی داشته باشیم.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه کسبه ما می توانند با انصاف و فروش عادلانه به زوار خدمت کنند ادامه داد: دیگران نیز می تواند با برپایی ایستگاه صلواتی و احداث چادر به این امر دقت نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها