خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود:

تخصیص بودجه 750 میلیون تومانی برای مساجد شهرستان شاهرود/مسجد نباید دولتی باشد/برپایی موکب شاهرود و پذیرایی 5 هزار نفر در ایام اربعین در کربلا

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود گفت: در سال جاری حداقل 750 میلیون تومان بودجه برای کمک به مساجد مصوب کرده ایم.
کد خبر: ۸۷۳۲۱۲۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی در مراسم روز جهانی مسجد که با حضور امامان جمعه و جماعات،هیئت امنا ،خادمین و فرماندهان پایگاه های بسیج در مسجد مصلی شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه افتخار دارم که بنده خادم مسجد روستایمان بودم اظهار کرد: بنده توفیقات خود را از خادمی مسجد روستایمان می دانم و بدان افتخار می کنم و عاقبت بخیری ما در گرو مسجد است و اگر می خواهیم دوست خوب داشته باشیم باید با اهل مسجد رفاقت نماییم.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن افزود: بهترین مکان برای مقابله با دسیسه های دشمنان و ایمن ماندن از توطئه دشمن مسجد است و باید جوانان ما با مسجد انس بیشتری بگیرند.

هاشمی با اشاره به مثلث مهم در مسجد گفت: امام جماعت،پایگاه بسیج و هیئت امنا سه ضلع مثلث اتحاد و همدلی و انسجام در مسجد هستند و این اضلاع با یکدیگر می توانند زمینه موفقیت های مسجد را در همه زمینه ها فراهم آورند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با تاکید بر جذب جوانان افزود: باید مساجد در جذب جوانان نقش آفرین باشند و این کار جزو برنامه های اساسی مساجد قرار گیرد.

وی با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت بیان کرد: شهید رجایی کمتر از یک ماه رئیس جمهور بود اما در تاریخ ثبت و ماندگار شد و سالروز ورود آزادگان را نیز گرامی می دارم.

هاشمی با بیان اینکه مسجد نباید دولتی شود چرا که موفق نخواهد شد افزود: مسجد مردمی است و نمایندگان مجلس در موضوع قبوض مختلف آب و برق و گار و تلفن مصوبه داشته اند و ارتباطی به دولت ندارد اما دولت به مساجد در حد توان خود کمک می نماید.

وی گفت: شاهرود شهر مردم متدین و دین دار است و مساجد زیاد می باشد و ما در سال جاری حداقل 750 میلیون تومان بودجه برای کمک به مساجد مصوب کرده ایم و سال گذشته نیز 500 میلیون تومان به مساجد کمک کرده ایم اما با توجه به زیادی مساجد این مبلغ ناچیز است.

هاشمی افزود: با کمک دولتی مسجد ساخته نخواهد شد و باید خیرین و موثرین در این راستا وارد صحنه شوند و کمک نمایند و امامان جماعت نقش ویژه ای در اتحاد و انسجام و همدلی دارند و باید به این وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

عضو ستاد اربعین شهرستان شاهرود با اشاره به اختصاص سهمیه پذیرایی 5 هزار نفری در ایام اربعین در کربلا گفت: در ایام اربعین موکب شهرستان شاهرود در 150 متری حرم حضرت ابوالفضل(ع) مستقر است و ما وظیفه پذیرایی از 5 هزار نفر از زائران اربعین به خصوص همشهریان عزیز را عهده دار هستیم.

وی با بیان اینکه سهم استان سمنان در پذیرایی اربعین 20هزار نفر است که با توجه به درخواست ما 5 هزار نفر به شاهرود واگذار شده بیان کرد: با توجه به بررسی ها 250 میلیون تومان پول نقد لازم است که باید همه مردم و عاشقان اباعبدالله در این مسیر ما را کمک و یاری نمایند تا بتوانیم پذیرایی خوبی از دوستداران و زائران امام حسین(ع) داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها