نهمین همایش مشترک ائمه جماعات ، هیأت امناء ، فرماندهان حوزه و پایگاههای مقاومت بسیج شهرستان طارم و سایر مسئولین ادارات این شهرستان در محل مسجد جامع شهر آببر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۲۰۹۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نهمین همایش مشترک ائمه جماعات ، هیأت امناء، فرماندهان حوزه و پایگاههای مقاومت بسیج شهرستان طارم و سایر مسئولین ادارات این شهرستان در محل مسجد جامع شهر آببر برگزار شد.

مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه طارم در این مراسم با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز مساجد گفت: مساجد باید با محوریت امام جماعت باشد.

حجت السلام مهدی مرادخانی با اشاره به مشکلات فرهنگی شهرستان طارم نبود امام جماعت در بیشتر روستاهای این شهرستان را از جمله این مشکلات عنوان کرد.

وی۳۱ مرداد سالروز جهانی مساجد را گرامیداشت و اظهار داشت: صهیونیست ها و یهودیها در چنین روزی مسجد اقصی را آتش زدند چون ادعا دارند مکان آن معبد حضرت سلیمان(ع) است بنابراین تلاش دارند قبله اول مسلمانان را تخریب و در جای آن معبد بسازند.

همچنین در این مراسم مسئول امور فرهنگی زندان شهرستان رودبار ضمن گرامیداشت سالروز جهانی مساجد، گفت: یکی از دلایل اینکه روز مساجد از اهمیت خاصی برخوردار است اینست که مساجد محل برگزاری نماز جماعت ، برگزاری کلاسهای اخلاق، عبادی، سیاسی و علاوه بر آن در مسجد انسان می تواند رو به سوی حق تعالی بنماید.

حجت الإسلام عباس متین فر افزود: از پیامبر اسلام در رابطه با اهمیت نماز جماعت نقل است سه گروه بدون حساب وارد بهشت می شوند که عبارتند از مؤذن ، امام جماعت و کسی که وضو گرفته وارد مسجد می شود و در نماز جماعت شرکت می کند.

وی با اشاره به اهمیت مسئولیت پذیری در زندگی انسانها اظهار داشت: تمام انسانها باید از حس مسئولیت و مسئولیت پذیری ائمه معصومین(ع) در زندگی خود الگو بگیرند بنابراین انسان نمی تواند بگوید من مسئولیت پذیر نیستم چون ائمه معصومین و پیامبر اسلام مسئولیت پذیر بودند.

مسئول امور فرهنگی زندان شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری اقسامی دارد که از جمله آنها مسئولیت پذیری نسبت به ذات خداوند تبارک و تعالی ، در حق رسول خدا ، در مقابل امام و اعضا و جوارح خود می باشد.

متین فر تصریح کرد: داشتن معرفت نسبت به خداوند ، نیکو خواندن اسماء خداوند و ارتباط با خداوند از اقسام مسئولیت پذیری نسبت به ذات مقدس احدیت است.

پفتنی است، در پایان این مراسم معنوی از تعدادی خادمین و هیأت امناء موفق مساجد شهرستان طارم تجلیل شد.

ارسال نظرات