مساجد باید انقلابی بمانند و نمازگزاران آن به گونه ای شعار دهند که به هر رهگذری نشان دهند این مسجد، مسجد شیعیان است.
کد خبر: ۸۷۳۲۰۹۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر در همایش مشترک ائمه جماعات، هیات امنا و فرماندهان مقاومت بسیج مساجد با بیان اینکه مساجد باید انقلابی بمانند گفت: نمازگزاران آن به گونه ای شعار دهند که به هر رهگذری نشان دهند این مسجد، مسجد شیعیان است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: ۳۱ مرداد سال ۱۳۴۸ پس از به آتش کشیدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها، این روز، روز جهانی مساجد نامگذاری شد.

وی با اشاره به جایگاه مساجد در دین مبین اسلام، اظهار داشت: تا قرن چهارم هجری، اداره های دادگستری، آموزش و پرورش، دانشگاه و اداره کار به طور رسمی در مساجد برقرار بود و پس از آن به مرور این اداره ها از مساجد جدا شدند.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: هیات امنای مساجد باید به کیفیت مساجد و کمیت حضور مردم در مساجد بیش از پیش توجه و از حضور سخنرانان مطرح در مساجد استفاده کنند چرا که حضور سخنرانان برجسته می تواند شهر را بیمه کند.

حجت الاسلام رحیمی تاکید کرد: باید به امامت جماعت به عنوان یک شغل نگاه کرد، زیرا یک وظیفه است و روحانی وظیفه سنگینی دارد که باید روز به روز تعداد افرادی که به مسجد می آیند را بیشتر کند و مردم نیز باید از روحانی احادیث، جلسه قرآن و جذب جوانان را مطالبه کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: علم جوانی که به مسجد می رود باید افزایش یابد و روحانیان مساجد باید با سواد و عالم باشند و از طرفی امام جماعت باید توسط هیات امنا تامین شود.

حجت الاسلام رحیمی با تقدیر از مساجدی که نماز جماعت صبح در آنها اقامه می شود، افزود: امیدوارم روزی در تمام مساجد شهرستان ابهر نمازها در هر سه وعده به جماعت برگزار شود.

امام جمعه ابهر خاطر نشان ساخت: هیات امنا و پایگاه های موفق مساجد باید جلسه هایی برگزار کنند تا تجربیات خود را به سایر مسئولان مساجد منتقل کنند.

همچنین فرمانده سپاه ناحیه ابهر در این همایش با تبریک روز جهانی مساجد به هیات امنا مساجد، امامان جماعات و فرماندهان پایگاه، گفت: این همایش ها با هدف برقراری وحدت هر چه بیشتر میان پایگاه های بسیج و مساجدبرگزار شده است که مسجد پایگاه دینی، اساس کارزار ما در جنگ نرم است و نقش اساسی بر عهده دارد.

محمد فروزنده افزود: مساجد خاستگاه و زادگاه اصلی بسیج است و همکاری بسیج و مسجد موجب پایداری دامنه فعالیت بسیج می شود.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر خاطر نشان کرد: بسیج نقش بسیار مهمی در حفظ و تقویت توان دفاعی و خانوادگی این مرز و بوم و حفظ پایگاه های بسیج در مساجد جای تقدیر دارد.

گفتنی است، همایش مشترک ائمه جماعات، هیات امنا و فرماندهان مقاومت بسیج مساجد در سالن بصیرت سپاه ابهر با حضور فرمانده سپاه ناحیه ابهر و امام جمعه ابهر و ائمه جماعات و فرماندهان برگزار شد.

ارسال نظرات