استاندار همدان با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کلید خورد، گفت: تا زنده‌ام صفدر حسینی را پاکدست می‌دانم.
کد خبر: ۸۷۳۲۰۴۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمدناصر نیکبخت شامگاه امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه قلم رسانه‌ها بهترین فرصت برای انتقال خدمات دولت به مردم است، اظهار کرد: در انتخابات سال 92، رقابت‌های فشرده انتخاباتی در سطح کشور حاکم بود، به ویژه اینکه مقام معظم رهبری خواهان حماسه سیاسی بودند و مردم نیز به خوبی به این ندا لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه مردم همواره سعی می‌کنند خیر نظام را در نظر بگیرند، افزود: مردم همواره حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف به ویژه در دفاع مقدس بودند، امروز بدون نظر ایران نمی‌توان در منطقه تصمیمی اتخاذ شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال 92 مردم خسته شده بودند و بنابر شعارها و تبلیغات انجام شده در انتخابات شرکت کردند، تصریح کرد: همه دولت‌ها برای خدمت آمدند ولی ممکن است در مسیر راه آنها مشکلاتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مقایسه و اعلام دستاوردهای دولت، با نیت تخریب انجام نمی‌شود، ادامه داد: دولت با شعار احیای اخلاق و نجات اقتصاد بر سر کار می‌آید.

نیکبخت با بیان اینکه در سال 84، رشد اقتصادی 6 درصد و تورم 13 درصد بود، خاطرنشان کرد: زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد تورم حدود 44 درصد بود که با تلاش دولت به کمتر از 9 درصد رسیده است.

وی گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم رشد اقتصادی نیز به چهار درصد افزایش یافته و امیدواریم تا پایان سال به وعده داده شده برسیم.

استاندار همدان با بیان اینکه درحالی تغییرات مثبت رخ داد که دولت دست به ذخیره بانک مرکزی دست نزد، اظهار کرد: امروز به شرایطی رسیدیم که با همت مردم، تدبیر دولت و زیر نظر مقام معظم رهبری فروش نفت به 2 میلیون و 800 هزار بشکه در روز رسیده، سوئیفت باز شده، ارتباط با بانک‌ها آغاز شده و تنها ارتباط با چند بانک که آمریکا در آن سهم دارد؛ هنوز قطع است.

وی با بیان اینکه افزایش فروش نفت و رشد اقتصادی از نتایج برجام است، افزود: مردمسالاری این است که بهترین، شایسته‌ترین و پراستقبال‌ترین انتخابات در دنیا متعلق به ایران است و همه تصمیمات بر مبنای رأی مردم اخذ می‌شود.

807 طرح با اعتبار 354 میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد

وی با اشاره به اینکه انتخاب مردم از سوی ولایت فقیه تنفیذ می‌شود که مردمسالاری دینی است، تصریح کرد: دولت را نقد کنیم چرا که شایسته و راهگشاست اما نباید نقدها به تخریب‌ تبدیل شود.

نیکبخت با بیان اینکه برخی از منتقدان از لباس انتقاد خارج و لباس تخریب پوشیدند، ادامه داد: مستقیماً به رئیس جمهور نظام که منتخب مردم بوده و تأیید مقام معظم رهبری را دارد توهین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تخریب‌ها در سال آخر دولت، بوی انتخاباتی دارد، خاطرنشان کرد: در هفته دولت در استان همدان به لطف خداوند و کمک دولت 807 طرح با اعتبار 354 میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه 706 طرح از این تعداد افتتاح خواهد شد، گفت: عملیات اجرایی 101 طرح عملیات آغاز خواهد شد که این طرح‌ها جدای از 850 میلیارد تومان اعتباری بود که رهاورد سفر دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به اینکه پنج پروژه از 44 پروژه سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور صددرصد تخصیص خواهد یافت و همه پروژه‌ها از 30 تا صددرصد پیشرفت دارند به طوری که از اعتبار 856 میلیارد تومان  200 میلیارد تومان در سال 94، 150 میلیارد تومان در سال 95 اختصاص یافته و حدود 200 تا 250 میلیارد تومان در حال ابلاغ است.

نیکبخت ادامه داد: در این صورت حدود 70 تا 80 درصد اعتبارات تخصیص خواهد یافت و همه پروژه‌ها تا پایان سال مالی 95 به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه بیمارستان، راه آهن، مجتمع آبرسانی و کنارگذر‌ها در این پروژه‌ها قرار دارد، افزود: دولت در شرایطی که تحریم‌ها فشرده و ظالمانه‌تر شده بود این اقدامات را انجام داد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برجام راه‌هایی را گشود اما هنوز همه تعهدات از سوی آمریکا عمل نشده است، تصریح کرد: لغو پی ام دی گذشته ایران را پاک کرد و این بدان معنا است دشمن حرف‌های گذشته خود را پس گرفت.

وی با بیان اینکه آورده برجام باید اجرای همه تعهدات باشد، ادامه داد: همراهان آمریکا دیگر با او نیستند چون به حقانیت ایران رسیده‌اند و قطعاً حقانیت حاکم خواهد شد.

نیکبخت با اشاره به اینکه دشمنان زمانی به دنبال منزوی کردن ایران به وسیله ایران‌هراسی بودند، خاطرنشان کرد: امروز آنان منزوی هستند، ایران اسلامی نیز با تروریست‌ها در هر نقطه مخالفت می‌کند.

تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کلید خورد

وی با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کلید خورد، گفت: در ابتدا قرار شد که 30 درصد از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها به صنعت تعلق گیرد و مبلغی نیز برای نوسازی ماشین‌آلات خطوط تولید قرار گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از این 30 درصد که از محل هدفمندی یارانه‌ها دیده شده بود، هیچ مبلغی تعلق نگرفت، اظهار کرد: این واحد تولیدی وقتی هزینه‌هایشان افزایش یافت و این کمک‌ها صورت نگرفت، غیر فعال شدند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری به موقع بود، افزود: امروز ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی با ریاست معاون اول شکل گرفته و در استان همدان هفته‌ای سه جلسه برگزار می‌شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه 604 مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان همدان است، تصریح کرد: 166 مصوبه اجرایی شده و تا 20 شهریورماه فرصت داده شده تا بقیه آن‌ها اجرایی شود.

بدهکاری مالیاتی و چک برگشتی مانع از دریافت تسهیلات جدید نخواهد بود

وی با بیان اینکه بیشتر مصوبات به بانک‌ها مربوط می‌شود، ادامه داد: بدهکاری مالیاتی و چک برگشتی مانع از دریافت تسهیلات جدید نخواهد بود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ما تازه از زیر تحریم‌های ظالمانه خارج شدیم، خاطرنشان کرد: 5 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم در کشور صورت گرفته و همه کشورها راهی ایران شدند اما ایران خواستار سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی به همراه هم است.

وی با بیان اینکه 6 رئیس جمهور، 62 هیأت خارجی، 701 مقام دولتی به همراه 2 هزار و 45 شرکت خصوصی به ایران آمدند، گفت: 68 فقره تفاهمنامه، 119 قرارداد و تفاهمنامه و ... نتیجه تدبیر دولت است.

تا زمانی که به دولت توهین نشود به هیچ مسأله شخصی واکنش نخواهم داد

نیکبخت با اشاره به اینکه اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری نبود، برجام به نتیجه نمی‌رسید، اظهار کرد: در استان همدان نیز رویکرد تعاملی داریم زیرا به همراهی ائمه جمعه و نمایندگان مردم نیاز داریم تا زمانی که به دولت توهین نشود به هیچ مسأله شخصی واکنش نخواهم داد.

وی با بیان اینکه اگر بین مسؤولان همکاری نباشد، مردم متضرر خواهند شد، افزود: بنابراین از حواشی دوری می‌کنم و سعی می‌کنم به حاشیه نروم، به همین دلیل است هرجا که سوء تفاهمی پیش بیاید سعی در حل آن دارم، مگر قصد تخریب بوده باشد.

نیکبخت با اشاره به اینکه برای انتصابات مدیران ابتدا، گزینه‌های بومی را معرفی کردیم و سپس گزینه‌های دیگر مطرح شدند، تصریح کرد: مدیر با تفاهم وزیر و استاندار انتخاب می‌شود و اولویت  اول انتخاب مدیران بومی است.

در استانداری همدان تنها یک نفر غیر بومی داریم

وی با بیان اینکه در استانداری همدان تنها یک نفر غیر بومی داریم که البته وزارت کشوری است، ادامه داد: هجمه سنگینی هم روی من باشد از کار مردم غافل نخواهم شد.

استاندار همدان با بیان اینکه رایزنی همکاری و هماهنگی‌ها بین ما و نمایندگان لازم است، خاطرنشان کرد: تقسیم اراضی شخصی نداریم و هدف همه ما انجام دادن کار مردم است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت پول گندم مردم از دیشب شروع شده است، گفت: دیشب حدود 4 میلیارد تومان پرداخت شده و قرار است تا فردا به 15 میلیارد تومان برسد.

نیکبخت با بیان اینکه وام‌های زوج جوان از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش یافت، اظهار کرد: در پنج ماهه اول امسال 27 میلیارد تومان تسهیلات به اضافه حدود 70 میلیارد تومان سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار 400 چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است، افزود: در وزارتخانه نیرو ما با اقتدار حرکت می‎کنیم.

نگران حوزه هماهنگی امور اقتصادی هستیم

استاندار همدان با بیان اینکه نگران حوزه هماهنگی امور اقتصادی هستیم، تصریح کرد: از معاونت‌های استانداری راضی هستم زیرا در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنند.

نیکبخت با بیان اینکه قرارداد با 150 میلیارد تومان سرمایه در پنج هکتار از علیصدر در هفته دولت با سرمایه‌گذار منعقد خواهد شد، ادامه داد: امیدواریم که دانشگاه علوم پزشکی نیز یک پسوند سینا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در روز چهارم شهریورماه جشن و اعلام جهانی شدن لالجین را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تراز صادراتی ما در دولت یازدهم مثبت شد و یک میلیارد دلار صادرات از واردات پیشی گرفت که این موضوع برای نخستین بار است.

استاندار همدان با بیان اینکه نقش نفت در بودجه در حال کمرنگ شدن است، گفت: کل اعتبارات استان در سال جاری با 14 درصد افزایش 360 میلیارد تومان است اما امسال تنها 856 میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور داریم.

نیکبخت با بیان اینکه به زودی عملیات اجرایی هتل هما نیز آغاز خواهد شد، افزود: نوسازی کشور هم با واحد تولید بخاری کم مصرف مذاکره شده تا نیاز مدارس کشور برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی همکاری خوبی در حوزه واحدهای تولیدی نداشته‌اند به ویژه بانک کارآفرینی امید، تصریح کرد: طرح‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود در دولت یازدهم تعریف شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه با 850 میلیارد دلار نباید پروژه بر دست دولت می‌ماند، ادامه داد: با پول قطره چکانی 400 هزار پروژه کلنگ‌زنی شده رو دست دولت یازدهم مانده است، حالا دولت می‌گوید این پروژه‌ها را به دست بخش خصوصی بدهند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم پروژه‌ای روی دست نظام باقی نماند، خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی و اجرای گلخانه‌ها، بهسازی روستاها، گازرسانی روستاها، تصفیه‌خانه آب شرب در چند شهرستان به ویژه تویسرکان، کلنگ‌زنی ساختمان دانشگاه علوم پزشکی در اسدآباد، آبیاری تحت فشار در همه شهرستان‌ها و تقاطع غیر همسطح در شهرستان‌ها از جمله پروژه‌هایی است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه حقوق نامتعارف نامرتبط با سال آخر دولت نیست، گفت: رئیس سابق صندوق توسعه ملی سه بار نامه نوشت که ما را تطبیق بدهید، اعلام کردند که مطابق خدمات کشوری قرار نمی‌گیرد و در نهایت درخواست شد تا با بانک مرکزی تطبیق داده شود، اما ایشان هر ساله مقدار اضافی را محاسبه کرده و به حساب واریز کردند.

*ریل راه آهن همدان به برکت برجام تأمین شده است

وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد که در صندوق توسعه ملی تخلفی صورت نگرفته است، اظهار کرد: ما در مقام قضاوت در این باره نیستیم.

استاندار همدان ادامه داد: تا زنده هستم صفدر حسینی را پاکدست می‌دانم و به سلامت او کاملاً واقف هستم.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی از سرمایه‎‌های نظام است، از ارائه گزارشش به او مبنی بر اینکه از 600 واحد تولیدی تعطیل شده در استان 300 واحد فعال شده، سخن به میان آورد.

نیکبخت در پایان سخنانش تأکید کرد: ریل راه آهن همدان به برکت برجام تأمین شده است.

ارسال نظرات