امام جمعه موقت اراک

مسجد، تنها پناهگاه فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم است+تصویر

امام جمعه موقت اراک پایه و رکن اصلی یک نظام را فرهنگ آن جامعه دانست و گفت: مسجد، تنها پناهگاه فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم است چراکه در جنگ نرم، دشمن ایمان، اعتقادات، باورها و فرهنگ یک ملت را مورد هدف قرار می دهد.
کد خبر: ۸۷۳۱۹۶۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، به مناسبت روز جهانی مسجد نخستین جشنواره تجلیل از "برترین های مساجد" شهرستان خنداب توسط ناحیه مقاومت بسیج خنداب در مسجد حصار این شهر با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه موقت اراک برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی مساجد را مرکز انسجام، همدلی و دشمن‌ستیزی مسلمانان جهان دانست و گفت: امروزه کارکردهایی فرهنگی که در صدر اسلام در مساجد انجام می‌شد، در مساجد ما صورت نمی‌گیرد درحالی که با توجه به هجمه فرهنگی دشمن باید برای تربیت نسل جوان فرصت فرهنگی مساجد را غنیمت بشماریم.

وی افزود: در زمان صدر اسلام مسجد محوری یکی از اساس و مساله اصلی بوده و تمامی آموزش‌های معارفی، سیاسی، اجتماعی در آنجا تعریف شده بود.

امام جمعه موقت اراک به کارکردهای مختلف مساجد و نقش آن‌ها اشاره کرد و گفت: از نظر کارکرد اجتماعی وقتی اغنیا و فقرا در یک ردیف و در کنار هم نماز را اقامه کنند نشان از اتحاد و وحدت است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به آتش زدن مسجد القصی توسط صهیونیستها گفت: مساجد پایگاه مبارزه با دشمنان اسلام است از این‌رو می‌بایست برای مقابله با هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمن زمینه حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد فراهم و مهیا کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری گفت: همانطور که مقام‌معظم رهبری فرمودند "برای برنامه ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری، عمران و معنوی مساجد را تقویت کرد و از ظرفیت شور آفرینی مساجد برای جذب قشرهای مختلف مردم بهره برد" در این راستا باید با همبستگی بیشتر تمام مسلمانان برای نابودی دشمنان حقیقی تلاش کنند.

امام جمعه موقت اراک یکی از شاخصه های مساجد برتر را هماهنگی بیشتر ارکان آن در جهت رشد و تعالی مسجد دانست و افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی، جذب جوانان به نماز ومشارکت در امور عام المنفعه از شاخص‌های یک مسجد برتر است.

در پایان مراسم از برترین‌های مساجد با اهدای تندیس وجوایزی توسط ناحیه مقاومت بسیج خنداب قدردانی به عمل آمد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار